tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۶
معاون درمان علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آماده‌باش اورژانس‌ها در پی آلودگی هوا گفت: اورژانس‌های بیمارستان‌ها به ویژه سانتر کودکان یعنی بیمارستان ابوذر اهواز از ماه‌های قبل در آماده‌باش کامل قرار دارد و بیمارستان‌های گلستان، طالقانی، سینا و علامه کرمی نیز پشتیبان این بیمارستان شده‌اند.

دکتر میثم معزی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی خوزستان که امروز (۱۴ آبان‌ماه) برگزار شد، با اشاره به بحران تنفسی در خوزستان اظهار کرد: در مواقع وقوع هر حادثه‌ای که موجب شود نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی بیش از منابع موجود شود، وارد بحران شده‌ایم و این می‌طلبد که اقدامات اساسی و فوق العاده‌ای در همه نهادها انجام شود تا عوارض ناشی از این بحران‌ها مدیریت شوند.

وی افزود: از دو هفته آخر شهریورماه افزایش میزان مراجعه‌کنندگان با مشکلات تنفسی به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آغاز شده و با توجه به تغییر فصل، بازگشایی مدارس و پیک آنفلوآنزا روند آن صعودی بوده است. با اقدامات انجام شده، از دو هفته اخیر روند ثابت با شیب ملایم نزولی داشته‌ایم.

مراجعه ۲۵ هزار کودک با مشکلات تنفسی به بیمارستان‌ها در پاییز پارسال

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به روند مراجعه افراد به بیمارستان‌ها در پیک بیماری‌های تنفسی پاییزی در خوزستان گفت: سال گذشته در مدت ۱۵ روز حدود ۱۵ هزار کودک زیر ۱۲ سال با علائم حاد تنفسی به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراجعه کردند که در ۱۵ روز بعد، این رقم به ۲۵ هزار نفر رسید و بار سنگینی بر دوش حوزه درمان وارد کرد.

وی بیان کرد: امسال با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، تاکنون روند فاحشی در میزان مراجعه‌کنندگان بیماران با علائم تنفسی نداشته‌ایم.

آماده‌باش اورژانس‌ها و سانتر کودکان در خوزستان

معزی با اشاره به پایش شبانه‌روزی وضعیت اورژانس‌ها، بیان کرد: در این راستا به همه سانترهای اطفال آماده‌ باش اعلام شده است. اورژانس‌های بیمارستان‌ها به ویژه سانتر کودکان یعنی بیمارستان ابوذر اهواز از ماه‌های قبل در آماده‌باش کامل قرار دارد و بیمارستان‌های گلستان، طالقانی، سینا و علامه کرمی نیز پشتیبان این بیمارستان شده‌اند.

۲۰۰ آمبولانس در خوزستان زمین‌گیر هستند

وی عنوان کرد: در بحث بحران‌ها در مورد نقل و انتقال بیماران، متاسفانه ناوگان اورژانس اوضاع خوبی ندارد و اکنون حدود ۲۰۰ دستگاه آمبولانس زمین‌گیر هستند که حل این مساله می‌طلبد همه کمک کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جدی شاپور اهواز با تاکید بر لزوم کمک در تامین نیازهای حوزه درمان، گفت: با توجه به اینکه بیشترین فاصله اهواز با مرز ۲۵۰ کیلومتر است و وجود جاده‌های صعب العبور، می‌طلبد آمبولانس‌های مجهزی تامین شوند تا نقل و انتقال بیماران با سهولت بیشتری انجام شود. سال گذشته مصوبه تامین ۱۵ دستگاه ونتیلاتور کمک تنفسی را داشتیم اما همچنان ابتر مانده است. با توجه به نیاز مبرم دانشگاه به ویژه برای بیماران بدحال  و دچار مشکلات تنفسی، امیدواریم سریعتر این دستگاه‌ها تامین شوند.

افزایش ۲۰ درصدی مراجعه به بیمارستان‌ها در خوزستان

معزی با اشاره به مراجعه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها در شش ماه نخست امسال بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال میزان مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها نسبت به مدت مشابه ۲۰ درصد، بستری‌ها ۲۰ درصد، عمل‌های جراحی ۱۰ درصد و خدمات در حوزه اربعین ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌اند.

وی افزود: ضریب اشغال تخت در بیمارستان‌های خوزستان از ۶۲ درصد به ۶۴ درصد رسیده است؛ ضریب اشغال بالای ۶۰ درصد نشان دهنده این است که باید اقدامات اساسی در این زمینه انجام شود تا بتوانیم جوابگوی تمام استان خوزستان باشیم.

افزایش مراجعه به بیمارستان‌ها با افزایش شاخص آلودگی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به اینکه همیشه یک سر بحران در استان دائم‌البحران خوزستان، مربوط به بهداشت و درمان است، باید همه دست به دست هم دهیم تا عوارض ناشی از این وضعیت روز به روز کاهش یابد.

معزی با اشاره به تاثیر آلودگی هوا در افزایش بیماران تنفسی تصریح کرد: هر زمان که شاخص آلودگی هوا افزایش می‌یابد میزان مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها نیز افزایش می‌یابد.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: