tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۱
رئیس مرکز بهداشت خوزستان مطرح کرد
رئیس مرکز بهداشت خوزستان در پی آلودگی شدید هوا توصیه‌هایی برای حفظ سلامت به شهروندان ارائه کرد.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا اظهار کرد: با توجه به آلودگی و افت شاخص کیفیت هوا، به منظور حفظ سلامت عموم مردم به ویژه گروه‌های حساس توصیه می‌شود که در شرایط آلودگی هوا تا حد امکان در خانه بمانید.

وی افزود: در شرایط آلودگی هوا و گرد و غبار درها و پنجره‌ها را بسته نگهدارید و در صورت نیاز از درزگیر استفاده کنید.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در شرایط آلودگی هوا آب فراوان بنوشید، وضعیت هوای منطقه را از گزارش‌های هواشناسی دنبال کنید و برای عکاسی و فیلمبرداری به پشت بام یا نقاط مرتفع نروید.

وی بیان کرد: در این شرایط، از فعالیت در فضای باز خودداری کنید؛ به ویژه اگر مبتلا به آسم، دیابت یا بیماری‌های تنفسی هستید. همچنین از قدم زدن در پارک و ورزش در فضای باز خودداری کنید.

بختیاری‌نیا افزود: در هوای آلوده، هنگام خروج از منزل یا محل کار حتماً از عینک و ماسک مناسب (مدلFFP۲) استفاده کنید. از انجام فعالیت‌های شدید (خانه‌تکانی و ...) در خانه خودداری و اگر در منزل از سیستم‌های تصفیه هوا استفاده می‌کنید، فیلترهای آن را به موقع تمیز و جایگزین کنید.

وی گفت: هنگام آلودگی هوا، از سرخ کردن، جارو کشیدن، روشن کردن شمع و عود و شومینه یا استفاده از سوخت چوب و ... که باعث افزایش آلودگی هوا در داخل خانه می‌شود، خودداری و از وسایل گازسوز کمتر استفاده کنید تا از افزایش آلاینده‌ها جلوگیری شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: هنگام آلودگی هوا، از مصرف سیگار و قلیان در فضای بسته و خرید مواد غذایی روباز، خودداری کنید. همچنین از پاک کننده‌های شیمیایی و گندزداها کمتر استفاده کنید.

وی بیان کرد: مصرف شیر و ماست کم چرب و میوه و سبزیجات تازه برای دفع سموم از بدن توصیه می‌شود. مبتلایان به آسم و بیماران قلبی عروقی نیز در صورت بروز تنگی نفس و هر گونه ناراحتی هنگام آلودگی هوا، سریعاً به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت و یا بیمارستان مراجعه کنند.

بختیاری‌نیا گفت: در پی آلودگی هوای روزهای اخیر در اهواز تاکنون، تعداد زیادی از شهروندان با علائم و مشکلات تنفسی به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: