tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴
استاندار خوزستان با تاکید بر شناسایی و رفع نواقص مربوط به زیرساخت های مرزی استان با کشور عراق گفت: مهمترین مشکل موجود که در بررسی های وزارتخانه های کشور ایران و عراق مطرح شد، موضوع مربوط به حمل و نقل جاده ای است.

علی اکبر حسینی محراب روز شنبه در نشست ستاد اربعین حسینی در سالن جلسات استانداری خوزستان اظهارکرد: در ایام اربعین، خدمت رسانی قابل توجهی به زائران در ۲ طرف مرزهای استان با کشور عراق انجام شد اما با این وجود می بایست برای تسهیل تردد و بهبود زیرساخت ها همواره برنامه ریزی کرد.

وی خطاب به مدیران اجرایی بیان کرد: دستگاه های اجرایی با بررسی عملکردهای خود در ایام اربعین، نواقص موجود را شناسایی و هر کدام از دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف از جمله مخابرات، آتش نشانی، آب و فاضلاب، بهداشت و درمان، هلال احمر، حمل و نقل و ... در حوزه خود برای بهبود زیرساخت ها، برنامه ریزی های کارشناسی را در دستور کار قرار دهند.

استاندار خوزستان با اشاره به بحث حضور اتباع خارجی در اربعین امسال بیان کرد: با عملیاتی کردن یک ایده نسبت به صدور گذرنامه در محل قرارگاه دهلاویه کار بسیار ارزشمندی انجام شد و فرصتی برای اتباع به وجود آمد که از برکات این مسیر معرفتی بهره مند شوند، لذا می طلبد در همه امور، کار با مشارکت و هماهنگی دسته جمعی دستگاه ها باشد.

وی با اشاره به تردد زائران اربعین از مرزهای شلمچه و چذابه بیان کرد: در اربعین امسال شاهد حادثه خاصی برای موضوع گرمازدگی نبودیم اگرچه حوادث رانندگی، حوادث تلخ بودند ولی به نسبت مدت مشابه پارسال، تصادف ها آمار کمتری داشتند.

 

بهره مندی از ظرفیت افراد توانمند و متخصص در ایده یابی

وی با بیان این که باید برای اربعین آینده از ظرفیت افراد توانمند و متخصص در ایده‌یابی استفاده کنیم ادامه داد: باید نسیت به تهیه طرحی برای توقف ماشین‌های شخصی و احتمال خواب آلودگی رانندگان در مسیر سفر اربعین زمینه سازی و برنامه ریزی شود تا از این طریق شاهد سوانح رانندگی کمتری باشیم.

استاندار خوزستان افزود: دیدگاه ها و تجربه‌های جدید زائران از سفر معنوی اربعین به طرق مختلف از جمله فضای مجازی یا فراخوان عکس و فیلم از زائران دریافت شود تا در این زمینه نوآوری و در آینده این ایده ها بکارگیری شوند.

وی با اشاره به بحث سایبان‌های ثابت با وجود گرما در اربعین بیان کرد: دیدگاه‌های مورد نظر برای سهولت در انجام بهتر کارها در تهیه و طراحی سایبان‌ها و اجرای آن از سفر مرزی تا موکب‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

حسینی محراب با اشاره به ارتباط با زائران حسینی در طول سال به عنوان یک شبکه گسترده از شیعیان بیان کرد: این ارتباط با ارسال پیام اربعینی از طریق بخش فرهنگی تاثیر گذار است که این مورد نیز باید در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به جنبه اقتصادی سفر اربعین در خوزستان بیان کرد: باید کاری کنیم که سفر اربعین با زندگی و درآمد مردم عجین شود لذا بخش خصوصی می تواند در این زمینه طرح و ایده هایی را مطرح کند، همچنین برنامه ریزی برای تمام خریدها از شهرستان‌های خرمشهر، بستان سوسنگرد و آبادان و روستاهای نزدیک در جهت اشتغال برای آن مناطق مد نظر فرمانداران و کمیته های اقتصادی قرار گیرد.

استاندار خوزستان بر بهسازی و اجرای کارهای ماندگار و اصلی در جاده خرمشهر به اهواز، جاده سوسنگرد تا چذابه، چهار بانده شدن جاده در خرمشهر و آبادان، اهواز تا چذابه، عبدالخان و بستان و به ویژه جاده ماهشهر که برخی حوادث تلخ در آن اتفاق افتاده است تاکید کرد.

وی ادامه داد: اربعین یک امر دینی و مقدس است که معرفتی را برای ما حاصل می کند که ناشی از عشق به امام حسین و ائمه اطهار است، از این نظر مردم خوزستان سرآمد و پیشرو هستند لذا پذیرایی از زائران حسینی با این عشق ستودنی است.

شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: