tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی با اشاره به جنایات رژیم کودک کش اسراییل گفت: خون شهیدسلیمانی‌ها در رگ‌های جبهه مقاومت جاری است و امروز بالنده‌تر و مقاوم‌تر از همیشه استکبار را به مبارزه می طلبد و جنایاتشان را برملا می‌کند.

منوچهر متکی روز شنبه در راهپیمایی ۱۳ آبان در جمع دانش آموزان اهوازی اظهارکرد: امروز غزه و فلسطین میدان مبارزه حق علیه باطل است و ما با مردم غزه و فلسطین پیمان می‌بیدیم که در کنار آنها خواهیم بود.

به اعتقاد وی رزمندگان فلسطینی فاز مبارزه را به شکل قابل توجهی بالا آوردند و نشان دادند جواب موشک، موشک است و فلسطین به این توانایی دست یافته است.

متکی راهپیمایی ۱۳ آبان امسال را با توجه به شرایط حاکم بر غزه، راهپیمایی متفاوت‌تری خواند و گفت: امسال علاوه بر گرامیداشت این رویداد تاریخی عظیم، به میدان آمده‌ایم تا بگویم هستیم و منطقه را رصد می‌کنیم .

وی افزود: کسانی که ادعا می‌کردند ملک جهان زیر پایشان است و تنها ابرقدرت جهان‌ هستند امروز در کارنامه‌ای ذلیلانه در برابر مردمی مظلوم، اما با ایمان سر تسلیم فرو آوردند.

به گفته وی رژیم صهیونیستی که ادعا می‌کرد سرزمینش امن است و بر همه چیز تسلط دارد امروز با چالش‌های متعددی روبه رو است.

متکی به  شکست مفتضحانه فرماندهان اسراییلی در برابر عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: استراتژی این رژیم در ۷۵ سال گذشته این بود که هر وقت می‌خواستند به تهاجمی پاسخ دهند جوابشان خشن و مخرب بوده است.

عدم مقبولیت مشکل بزرگ اسراییل

وزیر امور خارجه سابق کشورمان در دولت‌های نهم و دهم، عدم مقبولیت را بزرگ‌ترین مشکل اسراییلی‌ها برشمرد و گفت: در تاریخ مبارزات، فلسطین هیچگاه این رژیم را تایید نکرد.

وی یادآور شد: در عملیات طوفان الاقصی در یک ساعت یک هزار و 600 صهیونیست به هلاکت رسیدند که این اتفاق هیمنه اسراییل را پس از جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه ، بار دیگر در هم شکست و خواب را بر سران ‌اسراییلی آشفته ساخت.

این دیپلمات سابق با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اینکه اسرابیل 25 سال آینده را نخواهد دید گفت: حمله امروز این رژیم در غزه، نمایش هراس اسراییل و حامیان است.

حمایت بی‌سابقه جهان از غزه

وی حمایت نقاط مختلف دنیا از مردم غزه را بی‌سابقه‌ترین حمایت خواند و گفت: از کنار کاخ سفید تا استرالیا، اسپانیا، آمریکای لاتین و نقاط مختلف دنیا برای حمایت از مردم غزه به پا خواستند و اسراییل هر بار حمله به سمت مردم مظلوم فلسطین، منفور بودن خود نزد جهانیان را بیش از پیش درک کرده است.

متکی تاکید کرد: غرب کارنامه بدی از عملکردش در جنایت غیر انسانی اسراییل برجای گذاشت.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آینده اتفاقات تازه ای را شاهد خواهیم بود گفت: یکی از احتمالات، درخواست اسراییل برای آتش بس با هدف پیشگیری از گسترده تر شدن چالش های این رژیم مطرح می شود؛ یا اینکه در منطقه شاهد جنگ تمام عیاری دیگری بر علیه اسراییل خواهیم بود.

این سیاستمدار، سخنان روز گذشته سید حسن نصرالله را اتمام حجتی برای آمریکا خواند و توضیح داد: در این جنایت کشورهای عربی ساکت، آمریکا، انگلیس متهم هستند و سران جنایتکار رژیم صهیونیستی و خلبانانی که مردم را بمباران کردند باید محاکمه  شوند.

وی افزود: اسامی خلبانان وحشی اسراییلی که ۲ برابر هیروشیما بر سر مردم بی‌گناه بمب ریختند باید اعلام شود.

در پایان این راهپیمایی قطعنامه تظاهرات یوم‌الله ۱۳ آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» قرائت شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: