tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۴
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در هشت ماهه گذشته تعداد 67 اخطاریه صادر کردیم که از این تعداد 17 اخطاریه به شهرداری‌ها، 16 اخطاریه به بیمارستان‌ها و 34 اخطاریه به صنایع استان است.
داوود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اخطاریه‌های محیط زیست استان به برخی دستگاه‌ها، اظهار کرد: در هشت ماهه گذشته تعداد 67 اخطاریه صادر کردیم که از این تعداد 17 اخطاریه به شهرداری‌ها، 16 اخطاریه به بیمارستان‌ها و 34 اخطاریه به صنایع استان است.

وی با بیان اینکه این اخطاریه‌ها عمدتاً در بحث آلودگی‌ هوا، پسماند و پساب بود، افزود: این دستگاه‌ها برخی موازین زیست محیطی را رعایت نکرده و باید اقدامات لازم را جهت رفع مسائل زیست محیطی انجام دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در مرحله اول دستگاه‌های متخلف از اداره کل اخطاریه دریافت می‌کنند اما چنانچه واحد تولیدی مشکلات خود را مرتفع نکرد در مرحله بعدی برای آن اخطاریه قضایی صادر می‌شود.

میرشکار با اشاره به اخطاریه‌های قضایی که برای رفع آلودگی همچنین احکام حبس برای مدیران متخلف صادر می‌شود، بیان کرد: در حوزه محیط زیست با هیچ مدیر یا واحد تولیدی بر سر سلامت مردم معامله نخواهیم کرد و تا اقدام اجرایی پیش خواهیم رفت.

وی عنوان کرد: هفته گذشته در کارگروه هوای پاک که در محل مدیریت بحران استانداری  برگزار شد موضوع آلودگی دو شرکت کربن بلک، صنایع فولاد و طرح آماک جهت جمع‌آوری فلرهای نفتی بررسی شد.

میرشکار با تاکید بر اینکه شرکت کربن بلک و شرکت لوله‌سازی اهواز باید به خارج از اهواز منتقل شوند، گفت: در حال حاضر کربن بلک مشکلاتی را برای تحویل گرفتن زمین دارد از طرفی باید مجوزات مورد نیاز را برای آب، برق، مدیریت پساب، تسطیح زمین و ... را دریافت کند.

وی افزود: زمین مورد نظر شرکت لوله‌سازی اهواز نیز انتخاب شده اما برای استقرار آن به یک‌سری مجوزهای ملی نیاز دارد.

میرشکار بیان کرد: با نظارت و محوریت معاونت عمرانی استانداری خوزستان مسائل این دو شرکت رصد می‌شود تا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شود.

وی عنوان کرد: ماده 14  قانون هوای پاک به صراحت می‌گوید: چنانچه میزان آلودگی واحد تولیدی در کمیته ماده 14 مستند سازی شود باید اقدامات لازم انجام و از شهر خارج شود.

بخش عمده‌ای از آلاینده‌های موجود در اهواز ناشی از آلاینده‌های صنعتی هستند که بخش قابل توجهی از این آلاینده‌ها به نفت و فلرهای نفتی مربوط می‌شود که همچنان در اطراف اهواز در حال سوختن هستند.




منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: