tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۴
در دیدار سفیر نیجریه با دبیرکل نهاد بین‌المللی سفیران اتحاد و همبستگی صلح اجتماعی خاورمیانه
مشاور سفیر کشور نیجریه با دبیرکل نهاد بین‌المللی سفیران اتحاد و همبستگی اجتماعی خاورمیانه دیدار کرد و موضوع راه‌اندازی دفتر سفیران اتحاد و همبستگی اجتماعی خاورمیانه در نیجریه در این نشست مطرح شد

مشاور سفیر کشور نیجریه با دبیرکل نهاد بین‌المللی سفیران اتحاد و همبستگی اجتماعی خاورمیانه دیدار کرد و موضوع راه‌اندازی دفتر سفیران اتحاد و همبستگی اجتماعی خاورمیانه در نیجریه در این نشست مطرح شد.

دکتر عباس احمدی مهر با هدف توسعه و راه اندازی دفتر بین‌المللی سفیران اتحاد و همبستگی اجتماعی خاورمیانه با ناصر زکزاکی تسافه مشاور سفیر نیجریه دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست که به صورت رسمی در دفتر سفیران اتحاد و همبستگی اجتماعی خاورمیانه در تهران برگزار شد ، مشاور سفیر نیجریه به سه زبان فارسی، انگلیسی و زبان بومی پیام خود را در راستای اهمیت اتحاد، صلح و سازش و همبستگی ملت‌های جهان ، بیان کرد.

دکتر عباس احمدی مهر پیش از این به اهمیت توسعه دفاتر سفیران اتحاد و همبستگی اجتماعی خاورمیانه در سطوح بین‌المللی اشاره داشت و گفت که با این اقدام می‌توان در زمینه ترویج و‌ اشائه فرهنگ صلح و سازش و اتحاد و همبستگی قدم‌های بزرگ و تاثیرگذار در جهان برداشت.

مشاور سفیر نیجریه نیز در این دیدار با اشاره به صلح و دوستی بین ادیان و مذاهب کشورهای مختلف بخصوص در کشور نیجریه، گفت: همواره در سخنان شیخ زکزاکی رهبر مسلمانان نیجریه، یک جمله از روایت‌های امام علی (ع) مطرح می شود که در این جمله می‌گوید: همه مردم جهان با یکدیگر برادر هستند و باید با برادری و آرامش در کنار هم زندگی کنند.

دکتر احمدی مهر در تکمیل سخنان مشاور سفیر نیجریه در خصوص فعالیت‌های این مجموعه در کشور، گفت: ایران یک کشور شیعه و مسلمان است که همواره نقش موثری در زمینه صلح و سازش و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در سراسر جهان داشته است به همین جهت توسعه دفاتر سفیران اتحاد و همبستگی اجتماعی خاورمیانه یکی از اقدامات مهم این مجموعه در سال های گذشته بوده است.

مشاور سفیر نیجریه نیز در پاسخ به سخنان دکتر احمدی مهر دبیر سفیران اتحاد و همبستگی اجتماعی خاورمیانه گفت: شیخ زکزاکی بر این باور است که تمامی مردم جهان باید در کنار یکدیگر با صلح و سازش و مهربانی زندگی کنند.

چراغ سبز مشاور سفیر نیجریه برای راه اندازی دفتر صلح و سازش خاورمیانه در نیجریه

وی با اشاره به تنش های موجود در آفریقا و عوامل اصلی این تنش ها، به یکی دیگر از سخنان شیخ زکزاکی اشاره کرد و گفت: در داخل آفریقا هیچ درگیری با تنش داخلی وجود ندارد و همه با یکدیگر برادر هستند اما دخالت های کشورهای خارجی نظیر آمریکا، اسرائیل، انگلیس، فرانسه عامل اختلافات هستند.

دکتر زکزاکی تسافه تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل و هم پیمانانشان را عامله درگیری ها و تنش های آفریقا دانست و افزود: این کشورها مانند شیطان هستند و در ازای تکنولوژی قصد غارت ذخایر و معادل آفریقا را دارند.

دخالت‌های آمریکا و اسرائیل و چشم طمع آن‌ها به ذخایر آفریقا دلیل اصلی تنش‌ها در منطقه

وی عنوان کرد: اگر دخالت های کشورهای بیگانه و چشم شیطانی آن ها به این منطقه وجود نداشته باشد هیچ اختلافی بین مسلمانان، مسیحیان و سایر ادیان ایجاد نمی شود.

مشاور سفیر نیجریه همچنین به پیشنهاد راه‌اندازی دفتر صلح و سازش خاورمیانه در نیجریه واکنش مثبت نشان داد و ابراز امیدواری کرد که در روزهای آینده در این خصوص با سفیر این کشور موارد لازم را در این خصوص مطرح خواهد کرد‌.

نام:
ایمیل:
* نظر: