tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴
معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به اینکه پرونده های قضایی مختلفی با آمریکا در حال پیگیری است که همواره حفظ منافع ملت ایران را دنبال خواهیم کرد گفت: جمهوری اسلامی در اغلب دعاوی بین المللی برنده است.

محمد دهقان در جریان سفر خود به خوزستان در کارگاه آموزشی حقوقی ویژه فرمانداران، بخشداران ، مدیران و کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان در سرسرای استانداری بیان کرد: جمهوری اسلامی با اقتدار همواره چندین پرونده حقوقی با موضوعات مختلف را با آمریکا در دست پیگیری دارد که در تلاش برای حفظ حقوق ملت ایران هستیم.

وی ادامه داد: در یکی از چند پرونده در حال پیگیری، محکوم شدن آمریکا به پرداخت سه میلیارد و ۸۶۰ میلیون دلار بود و پیگیری های جمهوری اسلامی در دیگر دعاوی بین المللی برای محکومیت آمریکا از سوی تیم حقوقی ایران همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون حقوقی رییس جمهور با تاکید بر اینکه مطالبات ملت ایران از آمریکا را با جدیت در دستور کار داریم گفت: یکی از مهمترین پرونده حقوقی در حال پیگیری، مربوط به مطالبات ایران در حوزه صنایع دفاعی است که امیدواریم رای نهایی به نفع جمهوری اسلامی صادر شود.

دهقان با تاکید بر اینکه ایران در بیشتر دعاوی بین المللی برنده شده است افزود: اعمال تحریم های ظالمانه، موضوع حقوقی دیگری است که ایران با جدیدت در حال پیگیری است.

بزرگترین جنایت دنیا توسط رژیم صهیونیستی در حال انجام است

معاون حقوقی رییس جمهور در بخش دیگری از این کارگاه آموزشی با محکوم کردن جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی اظهار کرد: هزاران کودک و زن فلسطینی با وجود تمام ادعاهای کشورهای غربی در خصوص دفاع از حقوق زنان و کودکان توسط رژیم صهیونیستی کشته شدند.

وی گفت: علاوه بر اینکه کشورهای غربی و سازمان‌ملل از مردم مظلوم فلسطین دفاع نکرند، مراجع بین المللی دیگر نیز در برابر این همه ظلم، سکوت در پیش گرفته اند.

دهقان با اشاره به اینکه خون ریخته شده کودکان و زنان فلسطینی باید مبداء تحولات تاریخ باشد افزود: بی تفاوتی برخی کشورهای مسلمان و عرب نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی، جای سوال دارد و تاریخ درباره آنها قضاوت خواهد کرد.

وی گفت: سازمان‌های مردم نهاد حقوقی در خصوص وضعیت دردناک مردم فلسطین جلساتی را داشتند و تلاش شده تا در نظام حقوقی جهان تحولاتی برای دفاع از مردم مظلوم و کاهش جنگ ایجاد شود.

تعریف الگوی حقوقی کارآمد برای کمک به کاهش اراضی بیابانی کشور

معاون حقوقی رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: تعریف الگوی حقوقی کارآمد برای کمک به کاهش اراضی بیابانی و همچنین افزایش فضای سبز در کشور ضروری است.

دهقان ادامه داد: این موضوع در خوزستان به واسطه ظرفیت های استان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا مردم از شاخص های سلامتی مطلوبی در محل زندگی برخوردار باشند.

وی برخورداری از آب آشامیدنی سالم و هوای پاک را از جمله حقوق شهروندی عنوان کرد و افزود: تاکنون در این زمینه اقداماتی خوبی در استان خوزستان انجام شده که همواره برنامه ریزی های کاربردی مدیریت ارشد استان برای تحقق کامل نیاز به حمایت و پشتیبانی است.

معاون قضایی رییس جمهور با اشاره به نقش استان خوزستان در دوران دفاع مقدس و همچنین حوزه اقتصادی کشور گفت: آیت الله رییسی و مجموعه دولت ، موضوعات این استان را به صورت ویژه دنبال می کنند.

دهقان تاکید کرد: این میزان از توجه دولت به خوزستان، باید بستری برای تحول و توسعه استان باشد و مدیران محلی باید از فرصت پیش آمده به منظور بهبود زیرساخت ها در راستای بهره مندی مردم، بیش از پیش استفاده کنند.

گلایه از تعدد پرونده های قضایی دستگاه های اجرایی در دادگستری ها

وی همچنین در ادامه تشکیل پرونده های قضایی در دادگستری ها توسط دستگاه های را مورد انتقاد قرار داد گفت: تعداد بالای این نوع پرونده ها شایسته ساختار اداری کشور نیست و باید از بروز برخی ناهماهنگی ها که منجر به اختلاف قانونی شده، پیشگیری می شد.

معاون قضایی رییس جمهور با تاکید بر بروز بودن آگاهی از مسائل حقوقی در دستگاه های دولتی افزود: رعایت ساختار حقوقی در انجام امور حکمرانی علاوه بر بهره وری به نتایج مطلوبی در رفع اختلافات حقوقی منجر خواهد شد.

نبود آگاهی کافی داوطلبان از قوانین باعث عدم احراز صلاحیت ها در انتخابات

دهقان همچنین به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: آگاهی از قوانین انتخابات یکی از مهمترین الزاماتی است که یک فرد پیش از داوطلب شدن باید به آن اشراف داشته باشد.

وی بیان کرد: یکی از دلایل مهم در عدم احزار صلاحیت ها در انتخابات، نبود آگاهی کافی از قوانین، بخصوص قانون انتخابات توسط داوطلبان است که باعث عدم احراز و یا رد صلاحیت برخی کاندیداها می شود.

معاون حقوقی رییس جمهور شامگاه پنجشنبه از فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز وارد خوزستان شد.

حضور در شورای اداری استان خوزستان و بازدید از منطقه آزاد اروند از جمله برنامه‌های سفر 2 روزه محمد دهقان است

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: