tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۷
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: برخورد قاطع و قانونی با متخلفان در تبلیغات انتخاباتی انجام می‌شود.
صادق جعفری چگنی در نشست شورای تبلیغات انتخابات در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: یکی از راه‌های مناسب مقابله با تخلفات در تبلیغات انتخاباتی اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی قوانین و مقررات به مردم و داوطلبان است.

وی بر پیشگیری از بروز تخلفات در تبلیغات انتخاباتی تاکید کرد و افزود: به منظور نظارت و اجرای عدالت در تبلیغات انتخاباتی و جلوگیری از تخلفات، شورای تبلیغات انتخاباتی تشکیل شده است.




چگنی اظهار کرد: شورای تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری یک نوآوری جدید در قانون انتخابات برای انجام تبلیغات سالم و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان ادامه داد: ضروری است عمده جرایم تبلیغات انتخاباتی در دوره‌های قبل احصا و برای پیشگیری از وقوع آن‌ها اقدامات لازم انجام شود.

در ادامه این نشست معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان بیان کرد: برای تقویت نشاط اجتماعی و تبلیغاتی انتخابات و به منظور شرکت حداکثری مردم در این رویداد، شورای تبلیغات انتخابات با ۱۰ عضو در استانداری خوزستان تشکیل شده است.

عبداله افرازه شهاوند از دیگر وظایف این شورا را رسیدگی به تخلفات انتخابات عنوان کرد و افزود: تا یک ماه قبل از زمان آغاز تبلیغات انتخابات باید بستر و برنامه‌ریزی لازم برای تبلیغ داوطلبان در استان فراهم شود.

وی با اشاره به قانون جدید انتخاباتی گفت: داوطلبان طبق قانون جدید، امکان استفاده از امکانات دولتی و عمومی با نظارت و مدیریت این شورا برای انجام تبلیغات را دارند.

شهاوند ادامه داد: شهرداری‌ها مکلف به فضاسازی مناسب شهری برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی هستند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.







منبع: ایرنا




نام:
ایمیل:
* نظر: