tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به دفن غیراصولی زباله در سایت دفن پسماند برومی اهواز، گفت: سایت برومی شرایط مساعدی ندارد و شاهد وقوع آتش‌سوزی‌های مکرر در آن و انتشار بوی نامطبوع و دود هستیم.
داوود میرشکار با اشاره به تدوام آلودگی اهواز در این روزها اظهار کرد: صبح روز گذشته در پی وقوع آتش‌سوزی در سایت قدیمی دفن پسماند در منطقه برومی اهواز، دود در اهواز منتشر شد.

وی افزود: با حضور دستگاه‌های نظارتی، بازدیدی از این محل داشتیم و مقرر شد اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گزارشی به دستگاه نظارتی دهد تا دستگاه نظارتی بازرسی خوزستان با دعوت متولیان امر، برنامه زمان‌بندی برای مدیریت این سایت تعیین کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: متاسفانه زمان زیادی از احداث سایت برومی می‌گذرد و هیچ اتفاق مثبتی در آن رخ نداده است. باید مطالعات مدیریت پسماند این سایت تکمیل شود تا با هزینه شرکت نفت، اقدامات لازم در سایت انجام و پسماند مدیریت شود.

میرشکار گفت: سایت برومی شرایط مساعدی ندارد و شاهد وقوع آتش‌سوزی‌های مکرر در آن و انتشار بوی نامطبوع و دود هستیم.

وی در خصوص علت وقوع این آتش‌سوزی‌ها، تصریح کرد: با توجه به اینکه در گذشته دفن پسماند به صورت اصولی در سایت برومی انجام نشده است، گاز متان از این سایت متصاعد می‌شود و این مساله منجر به آتش‌سوزی می‌شود. انتشار گاز متان و وقوع آتش‌سوزی‌ها نیز مشکلاتی برای سلامتی شهروندان ایجاد می‌کند.




منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: