tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۲
استاندار خوزستان حساسیت مردم و مسئولان به حوزه پدافند غیرعامل را امری ضروری دانست و گفت: آمادگی لازم در حوزه زیرساخت‌ها همیشه باید وجود داشته باشد.
علی‌اکبر حسینی محراب در شورای پدافند غیرعامل خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: باید در مواجهه با مخاطرات طبیعی و انسان ساخت تمهیدات لازم را انجام و از خود در برابر حوادث مراقبت کنیم.

وی افزود: از آنجا که ایران اسلامی همواره مورد حسد دشمنان و ضدانقلاب بوده و به دنبال نفوذ و ضربه زدن به این کشور هستند باید در طراحی‌ ساختمان‌ها، تصفیه خانه‌ها و نیروگاه‌ها نهایت دقت را داشته باشیم همچنین مرکز اسناد و نگهداری سرورها و پرونده‌ها باید به گونه‌ای باشد که کسی به آنها دسترسی پیدا نکند.

استاندر خوزستان گفت: مردم، مولفه مهم اقتدار ملی هستند لذا بالا بردن آگاهی آنها در موضوع پدافند غیرعامل باعث ارتقای امنیت و آمادگی در مقابل حوادث خواهد شد.

وی عنوان کرد: اجرای ملاحظات پدافند غیرعامل در طرح‌ها و پروژه‌های مهم و زیرساختی استان، یک اصل انکارناپذیر است و تمامی دستگاه‌ها، ارگان‌ها و نهادها باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

حسینی محراب گفت: این روزها مسئله هک در فضای سایبری بسیار مطرح است و همه سعی می‌کنند به پایگاه‌های اطلاعاتی دستگاه‌های مختلف حمله کنند لذا توصیه می‌شود که مدیران و خانواده ها نسبت به این موضوع هوشیار باشند.

وی افزود: دستگاه‌ها و نهادهای استان باید از مراکز اسناد و اطلاعات طبقه‌بندی خود در مقابل حملات هکرها مراقبت کرده و دستورالعمل‌های پدافندی را رعایت کنند تا از این جهت ضربه نخورند.

استاندار خوزستان گفت: باید به موضوع پدافند غیرعامل در صنعت نفت، پتروشیمی، فولاد و کشاورزی توجه کنیم تا از بروز حوادث جلوگیری شود، همچنین سیستم پدافندی خود را باید به گونه‌ای طراحی کنیم که دشمن قدرت اخلال و نفوذ در کار را نداشته باشد.

کشتار کودکان غزه؛ یادآور مصائب کربلا و عاشورا است

وی در پایان ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی بیان کرد: کشتار کودکان غزه، یادآور مصائب کربلا و عاشورا است به گونه‌ای که در یک شبانه روز ۷۰۰ انسان مظلوم و بی‌گناه را به شهادت می‌رسانند.

حسینی محراب گفت: با کشتار بیش از چهار هزار زن و بچه بی‌گناه، می‌خواهند شکست خود را جبران کنند و در این بین مدعیان حقوق بشر سکوت کرده‌اند اما بدانند که امت اسلامی همواره پشتیبان فلسطین بوده و حمایت خود را اعلام می‌کند.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات دفاعی غیرمسلحانه می‌گویند که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.




منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: