tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۷
معاون بهداشت علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ابتلای حدود۵۰ درصد افراد دارای علائم عفونت حاد دستگاه تنفسی فوقانی در خوزستان به آنفلوآنزا خبر داد.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: همان‌گونه که انتظار داشتیم موج آنفلوآنزای فصلی از اواخر شهریورماه آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در دو سه هفته اخیر ۴۰ تا ۵۰ درصد افراد دارای علائم عفونت حاد دستگاه تنفسی فوقانی که به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کرده‌اند و از آن‌ها نمونه‌گیری شده است، به آنفلوآنزا مبتلا بوده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از هم‌استانی‌ها می‌خواهیم برای پیشگیری از گسترش بیماری در جامعه، توصیه‌های خودمراقبتی را رعایت کنند. مبتلایان به آنفلوآنزا نیز از خوددرمانی و مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک پرهیز کنند. رعایت نکاتی مانند شست‌وشوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک، پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه یا سرفه، استراحت و پرهیز از حضور در محل کار و مدرسه نیز توصیه می‌شود.

وی افزود: گروه‌های پرخطر یعنی زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی عروقی، دیابت و تنفسی دارند از حضور در مراکز پر ازدحام خودداری و از برقراری تماس نزدیک با افراد مشکوک به بیماری پرهیز کنند و در صورتی که پزشک معالجشان نیز تجویز کند می‌توانند واکسن آنفلوآنزا را تهیه و تزریق کنند.

بختیاری‌نیا گفت: واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها توزیع می‌شود و بر اساس دستورالعملی که هر ساله توسط وزارت بهداشت ابلاغ می‌شود ،در اختیار مردم قرار می‌گیرد. گروه‌هایی که لازم است واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند نیز مشخص شده‌اند و می‌توانند برای تهیه و تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: