tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۷
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از پس زدگی فاضلاب در شهرهای استان و عبور از فصل بارندگی خبر داد و گفت: ۶۵۵ کیلومتر از خطوط شبکه فاضلاب استان به منظور آمادگی در برابر بارش‌ها لایروبی شده است.

محمدرضا کرمی نژاد با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر آغاز بارندگی‌ها در سطح استان اظهار کرد: با اعمال مراقبت‌های بهره‌برداری در تمام تاسیسات فاضلاب ۱۹ شهر استان، این شرکت با تمام ظرفیت در زمان بارش‌ها پای کار است و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دفع روان‌آب‌های سطحی در حیطه وظایف شهرداری است، افزود: شرکت آب و فاضلاب برابر وظایف ذاتی و بر اساس ظرفیت ایجاد شده نسبت به لایروبی و شستشوی تمام خطوط شبکه اصلی و فرعی فاضلاب، اورهال تابلوهای برق، نصب دریچه‌های منهول فاضلاب، آماده‌سازی ایستگاه‌های پمپاژ، سرویس دیزل ژنراتورها و اورهال الکتروپمپ‌های لجن‌کش در تاسیسات ۱۹ شهر استان اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: شرکت آبفا خوزستان نسبت به افزایش ظرفیت ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب تاثیرگذار از طریق افزودن الکتروپمپ‌های جدید فشار قوی و افزایش دیماند برق مصرفی به منظور تسهیل و تسریع در دفع روان آب‌ها به ویژه در هنگام بارش به میزان بیش از ۲ برابر ظرفیت اسمی آن‌ها اقدام کرده است.

کرمی نژاد عنوان کرد: این اقدامات در ایستگاه مرکزی شهر چمران، ۷۰۰ دستگاه بندر امام، اسکروپمپ ماهشهر، ایران زمین و دیزل آباد خرمشهر، شماره ۷ شادگان، ایستگاه شطیط آبادان و لیفت شماره ۱۴ سوسنگرد اجرایی شده‌اند.

وی افزود: آماده‌باش اکیپ‌های عملیاتی، نیروها و پیمانکاران بخش خصوصی با تجهیزات کامل در زمان بارندگی، رصد لحظه‌ای ایستگاه‌های پمپاژ و مراقبت و نگهداری فنی ایستگاه‌های پمپاژ از دیگر اقدامات انجام شده برای آمادگی در زمان بارندگی‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: لایروبی ۶۵۵ کیلومتر از خطوط شبکه فاضلاب، ساماندهی درب یک هزار و ۵۵۹ حلقه منهول فاضلاب، خرید ۹ الکتروپمپ لجن‌کش و شستشوی ۷۶۴ کیلومتر از شبکه فاضلاب از دیگر اقدامات بخش بهره‌برداری فاضلاب شهرهای استان به منظور پیشگیری از آبگرفتگی معابر در مقاطع بارندگی است.

کرمی نژاد خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده و ایجاد ظرفیت کامل در ایستگاه‌های پمپاژ در زمان بارش‌ها کمتر دچار مشکل شویم.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: