tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۲
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز خبر داد
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز بر لزوم تامین ۱۵۱ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای شبکه انتقال آب خام تاکید کرد.
علی‌اصغر اسداللهی در مراسم آغاز کاشت درختان نخل مثمر در شهر اهواز که امروز (۷ آبان‌ماه) انجام شد، با تسلیت شهادت مظلومانه مردم فلسطین اظهار کرد: این مراسم برای ترویج سنت حسنه کاشت درختان و نگهداری از درختان به ویژه درختان مثمر است و نخل به عنوان نمونه و طلایه‌دار درختان مقاوم، مثمر و بومی منطقه انتخاب شده است. شورای شهر و شهردار اهواز قول داده بودند که این مراسم برگزار شود بنابراین در آغاز فصل کاشت، این کار انجام شده است.

وی افزود: برای داشتن فضای سبز پایدار، سه عنصر اصلی آب پایدار، بستر مناسب و گونه مقاوم مورد نیاز است. آموزش و همراهی مردم و پرسنل نیز در این زمینه بسیار مهم است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: در خصوص تامین آب پایدار، امسال ۵۲ میلیارد تومان برای توسعه شبکه آب خام مناطق تخصیص یافته و کار در حال انجام است. در خصوص شبکه انتقال نیز برای انتقال آب خام ۱۵۱ میلیارد تومان نیاز است که تامین آن در حال پیگیری است و امیدواریم با مساعدت، آب پایدار به مناطق شهرداری برسد تا از سال بعد شبکه‌های توزیع و گسترش اجرا شوند.

وی بیان کرد: در خصوص بستر خاک نیز بهبود کیفی خاک و برای داشتن فضای سبز سرسبز و شاداب در برنامه این سازمان است و در حال پیگیری است. همچنین با همراهی و همکاری استادان و دانشگاهیان، گونه‌های مقاوم و بومی شناخته شده‌اند و بر اساس طرح‌ها و محل‌های مناسب پیش‌بینی شده، به چند روش در فصل زراعی که تا اردیبهشت‌ماه طول می‌کشد، در سطح شهر کشت می‌شوند.




منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: