tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۹
معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور :
معاون امور شهری و کلانشهرهای سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: داده‌های مربوط به جنگ ترکیبی علیه ایران با شناخت نسبی از این موضوع توسط این سازمان به وزارت آموزش و پرورش ارائه شده تا اقدامات امنیتی لازم برای مقابله با خطرات دشمن را انجام دهد.

آرش قندچی در آیین نواختن هفته پدافند غیر عامل در دبیرستان دخترانه شاهد بشارت اهواز بیان کرد: مجموعه اقدامات وزارت آموزش و پرورش تحت رصد این سازمان است و برنامه‌های پدافند غیرعامل به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز ایران با جنگ ترکیبی دشمن روبرو است گفت: دشمن در چند سال اخیر تلاش می‌کند با استفاده از مجموعه حملات جنگ ترکیبی از جمله جنگ اقتصادی، بستن راه‌های مبادلات تجاری و صنعتی ایران، حمله زیستی و موضوعات شناختی برکشور تسلط پیدا کند.

 

قندچی ادامه داد: در موضوعات شناختی دشمن نیز قصد دارد با استفاده از شناخت کسب شده از انسان، در تصمیم‌گیری‌های آن اختلال ایجاد کند.

معاون امور شهری و کلانشهرهای سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: امروز دشمنان با استفاده از رسانه‌های مختلف و دروغ پراکنی، برنامه‌ها و اهداف خود را در ذهن مردم پرورش داده و آن‌ها را از واقعیت دور می‌کنند.

وی اظهار کرد: فضا به قدری توسط دشمنان با انتشار موارد بی‌ربط و مختلف غبارآلود شده تا ذهن مردم از واقعیت‌ها دور شود.

 

قندچی توضیح داد: به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شده تا قوانین پدافند غیرعامل را برای مقابله با حملات دشمنان به درستی اجرا کنند.

در ادامه این آیین مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در درس آمادگی دفاعی، دانش‌آموزان با موضوع پدافند غیرعامل به شکل صحیح آشنا خواهند شد.

مسعود حمیدی نژاد با تاکید بر به روزشدن آموزش‌ها با توجه به تغییر و تحولات دنیای امروز گفت: دانش آموزان باید بدانند که موضوع پدافند غیرعامل در ساده‌ترین موضوعات پیرامون آن‌‎ها دخالت دارد.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان باید در زمینه چگونگی مقابله با دروغ‌ها و دسیسه‌های انتشار یافته توسط دشمنان آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

هفته پدافند غیرعامل با شعار " ایران پایدار ، به وسعت ایمان، به بلندای امید" از سوم تا دهم آبان ماه نامگذاری شده است.

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: