tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۳
نسبت به مهرماه سال گذشته؛
مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به افزایش ۶ درصدی پیک مصرف شبکه برق خوزستان در مهرماه امسال گفت: طی این دوره زمانی، سه هزار و ۳۷۶ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.

فرامرز شادفر در گفت‌وگویی رسانه‌ای با بیان اینکه کل تولید برق استان در هفت ماهه سال جاری، ۳۲ هزار و ۱۳۱ گیگاوات ساعت است اظهار کرد: این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: از مقدار برق تولیدی در مهر ماه امسال ۱۹.۸ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۷۸.۹ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱.۳ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: از ۲ هزار و ۶۶۴ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در مهر ماه، ۵۵ درصد توسط بخش خصوصی شامل زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر و ۴۵ درصد توسط بخش دولتی، نیروگاه‌های رامین ، ماهشهر و دو کوهه تولید و به شبکه تحویل شده است.

شادفر با بیان اینکه در این بازه زمانی انرژی مصرفی با چهار هزار و ۲۷۵ گیگاوات ساعت ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته است افزود: پیک مصرف در مهر ماه ۱۴۰۲ با مصرف هفت هزار و ۸۸۰ مگاوات نسبت به پیک بار مهر ماه سال قبل، ۶ درصد افزایش داشته است.

ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۵ هزار و ۸۹۹ مگاوات شده است که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و در بخش حرارتی هفت هزار و ۵۱۷ مگاوات، ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده شامل نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های آبی و خورشیدی) نیز ۱۸۸ مگاوات است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: