tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۷
مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت:
مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت با اشاره به روابط ایران با کشورهای غرب آسیا به ویژه حوزه خلیج فارس گفت: ۵۰ درصد تجارت خارجی ایران با کشورهای غرب آسیا در حال انجام است.

فرزاد پیلتن در نشست برخط با رایزنان بازرگانی ایران در ۱۷ کشور که با حضور علی‌اکبر حسینی‌محراب، استاندار خوزستان در اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد اظهار کرد: نزدیکی جغرافیایی، فرهنگی، زبانی و نژادی استان خوزستان با کشورهای حوزه خلیج فارس می‌تواند پیوند دهنده ظرفیت‌های اقتصادی و روابط تجاری این استان با کشورها عربی باشد.

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت با اشاره به اقدامات سازمان توسعه تجارت در راستای توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای مختلف بیان کرد: امید است با سازوکارهای سازمان در سطح ملی و استانی و با هم‌افزایی و همگرایی میان فعالان اقتصادی و رایزنان جمهوری اسلامی در کشورهای هدف به فعال شدن ظرفیت‌ها اقتصادی کمک کنیم.

۵۰ درصد تجارت خارجی ایران به کشورهای غرب آسیا اختصاص دارد

وی پایانه‌ها مرزی شلمچه و چذابه را به عنوان ۲ پایانه استراتژیک در حوزه تجارت خارجی عنوان‌کرد و گفت: این گذرگاه های مرزی در حوزه تجاری، با مشکلاتی کلیدی روبه‌رو هستند که رفع این مشکلات کمک بزرگی به تجار و بازرگانان محسوب می شود.

پیلتن بر استفاده خوزستان از بازار عراق تاکید کرد و گفت: عراق به تنهایی ظرفیت ایجاد رفاه و اشتغال برای استان خوزستان را دارا است که باید از این بازار به نحو احسن استفاده شود.

۵۰ درصد تجارت خارجی ایران به کشورهای غرب آسیا اختصاص دارد

بخش خصوصی خوزستان ظرفیت فعالی در حوزه دیپلماسی اقتصادی دارد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با اشاره به اینکه افزایش رایزن های تجاری در کشورهای مختلف، فرصت های بیشتری در حوزه تجارت خارجی برای کشورمان فراهم می کند ادامه داد: بخش خصوصی استان خوزستان به عنوان قطب تولید محصولات مختلف صنعتی و کشاورزی، ظرفیت فعالی در حوزه دیپلماسی اقتصادی دارد.

محمد جواد امانی با اشاره به همجواری و همچنین نزدیکی فرهنگی با کشورهای حوزه خلیج فارس بیان داشت: با همکاری مشترک بین دولت و بخش خصوصی، تعامل و مراودات اقتصادی با این کشورهای توسعه می یابد.

وی با اشاره به هماهنگی های انجام شده برای برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری خارجی استان بیان افزود: این رویداد فرصت بسیار خوبی است که می تواند به رشد تجارت خارجی استان و همچنین کشور منجر شود. این امر با کمک رایزن های تجاری جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف، دستاوردهای قابل توجه بیشتری درپی خواهد داشد.

در این وبینار که با هماهنگی "مهدی عرفانی‌فر" مشاور استاندار در حوزه بازرگانی خارجی و اتصال بازرگانان و کارخانجات تولیدی به بازارهای هدف برگزار شد، رایزنان ایران در ۱۷ کشور، نقطه نظرات خود پیرامون توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای مقصد را ارایه کردند. این نشست که برای اولین بار در چنین سطحی پیرامون فعالیت های سرمایه گذاری در استان خوزستان انجام شده، زمینه برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری استان خوزستان است که در آذرماه امسال برگزار خواهد شد.

حسینی محراب استاندار خوزستان نیز در این نشست بر ارتباط تجار ایرانی با شرکت‌های بزرگ دردیگر کشورها، شناسایی مسیرهای قانونی به ویژه در گمرگات، اعلام قوانین سرمایه‌گذاری جدید در کشورها، پیگیری مسایل حقوقی تجار، چگونگی شرکت و هدایت تجار و بازرگانان در مزایده‌ها و مناقصه، معرفی شرکت‌های معتبر و کارآمد در کشورهای مقصد به بازرگانان، نحوه ارتباط با شرکت‌های بزرگ و کوچک، جذب سرمایه‌گذار و... تاکید کرد.

 

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: