tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۷
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تاکید کرد
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان بر احداث واحدهای پتروپالایش در کنار دریا تاکید کرد و گفت: تمایل داریم تا سرمایه‌گذاری‌ها به سمت احداث صنایع میان دستی و پایین دستی برود.

مهرداد نیکو در نشست کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: نشست کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان به منظور بررسی طرح‌های بزرگ مقیاس در استان خوزستان تشکیل می‌شود و به دنبال احداث طرح‌هایی است که بتوانند برای استان توسعه به دنبال داشته باشند.

وی افزود: روند احداث طرح پتروپالایش قدر هفتکل و همچنین دو طرح گردشگری شهرک گردشگری ساحلی سریم ماهشهر و احداث تله کابین سرقوچ باغملک بررسی خواهند شد تا در صورت تایید نسبت به اجرای این طرح‌ها در استان اقدام شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به احداث پتروپالایش قدر هفتکل، گفت: در خصوص فعالیت‌های پتروشیمی و براساس طرح‌های آمایشی در هفتکل مانعی وجود ندارد و احداث آن ممنوعیتی ندارد اما جزو بخش‌های اولویت‌دار نیست.

به دنبال احداث طرح‌های بالادستی در شمال استان نیستیم

نیکو عنوان کرد: هرچه واحدهای پتروپالایشی در کنار دریا احداث شوند بهتر است و طرح‌های آمایشی استان نیز بر چنین مساله‌ای تاکید دارند.

وی با بیان اینکه در شمال استان به دنبال احداث طرح‌های بالادستی نیستیم، ادامه داد: در استان خوزستان تمایل داریم تا سرمایه‌گذاری‌ها به سمت احداث صنایع میان دستی و پایین دستی برود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان در خصوص اجرای طرح‌های گردشگری دریایی و روستایی در استان، گفت: خوزستان ظرفیت‌های متعدد گردشگری در حوزه‌های مختلف دارد و لازم است این ظرفیت‌ها بالافعل شوند و بتوانند به ایجاد اشتغال و حل بسیاری از مشکلات استان کمک کنند.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: