tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از آغاز برنامه جامع مطالعات گردشگری دریایی و روستایی در استان خبر داد.

محمد حسین ارسطو زاده در نشست کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسایل و مشکلات عمده در حوزه گردشگری بحث نبود مطالعات و برنامه‌های بالادستی بود که در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی مشکلات این حوزه را حل کنیم.

وی افزود: در این راستا برنامه جامع مطالعات گردشگری دریایی و روستایی در استان آغاز شده است تا بتوانیم گردشگری را در این دو بخش در خوزستان فعال کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: در زمینه گردشگری دریایی ۵ شهرستان ساحلی و در بحث گردشگری روستایی تا به حال براساس معیارها ۲۳۰ روستا شناسایی و مطالعات آن‌ها انجام شده است.

ارسطو زاده با اشاره به بررسی دو طرح گردشگری برای دریافت مجوزات لازم و تخصیص زمین در استان عنوان کرد: شهرک گردشگری ساحلی سریم ماهشهر با سرمایه‌گذاری ۳۲۰۰ میلیارد تومان در صورت اجرا می‌تواند برای ۳ هزار نفر اشتغال ایجاد کند. این طرح در زمینی به مساحت ۵۰۰ هکتار در ساحل خلیج فارس و در قالب دو فاز اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین برف پاییزی کشور در استان خوزستان می‌بارد، گفت: در این راستا یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی به دنبال احداث تله کابین در سرقوچ باغملک و شهرک گردشگری در این بخش است که با سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی می‌تواند برای ۲ هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان خاطرنشان کرد: این طرح شامل ۳ ایستگاه و در زمینی به مساحت ۸۳ هکتار اجرایی می‌شود و طول آن ۸ کیلومتر است که می‌تواند به عنوان بزرگترین تله کابین خاورمیانه فعالیت کند.

ارسطو زاده یادآور شد: حفظ محیط زیست در حوزه اجرای طرح‌های گردشگری طبیعی، شرط اول است و در اولویت کار ما است.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: