tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۵
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: توسعه صنایع پایین دستی در استان هدفگذاری شده و فعلا برنامه‌‎ای برای گسترش صنایع بالادستی تهیه نشده است.
محمد راضی جلالی در نشست کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری استان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: بر اساس آمایش سرزمین شرایط استان ایجاب می‌کند به سمت توسعه صنایع پایین دستی حرکت کرده و از توسعه صنایع بالادستی اجتناب شود.

وی در ادامه با اشاره به درخواست برخی واحدهای تولیدی خوزستان به منظور افزایش سهمیه مواد اولیه افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، موافقت اولیه افزایش سهمیه مواد اولیه واحدهای فولادی و پتروشیمی استان کسب شده است.

راضی جلالی ادامه داد: بسیاری از واحدهای تولیدی استان به دلیل نداشتن سهمیه مواد اولیه کافی، امکان استفاده از تمام ظرفیت تولید خود را ندارند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به موضوع اقتصاد "دریا پایه” اظهار کرد: این اقتصاد در قالب یک‌کارگروه در نهاد ریاست جمهوری ایجاد شده که گردشگری دریا در محوریت آن قرار دارد.

وی گفت: در این طرح به پروژه‌های گردشگری در دریا، ساحل و شهرهای ساحلی پرداخته شده و ایجاد راه دسترسی مهم‌ترین بخش آن محسوب می‌شود.

 

رفع مشکل بیکاری شهرستان هفتکل با توسعه صنایع

فرماندار هفتکل در ادامه این نشست با تاکید بر رفع مشکل بیکاری این شهرستان با توسعه صنایع بیان کرد: چند سال اخیر ساخت شرکت پتروپالایش، در این شهرستان مطرح شده اما هنوز عملیاتی نشده است.

عبدالرحیم دمساز با اشاره به معارض داشتن زمینی که برای ساخت پتروپالایش در نظر گرفته شده افزود: در شهرستان هفتکل روزانه امکان برداشت ۴۵ هزار بشکه نفت وجود دارد که در حال حاضر ۲۰ هزار بشکه در روز برداشت می‌شود.

 

در ادامه این نشست مهرداد نیکو رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به مجاز بودن ساخت شرکت پتروپالایش در شهرستان هفتکل گفت: البته هر چه واحدهای پتروپالایش در کنار دریا باشند مناسبتر است اما با توجه به محرومیت این شهرستان با ساخت شرکت موافقت می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان نیز در ادامه این نشست توضیح داد: مطالعه برنامه‌های بالا دستی حوزه گردشگری استان از سال گذشته به طور جدی در حال انجام است.

محمد حسین ارسطوزاده با اشاره به مطالعات در حوزه گردشگری دریایی و روستایی خوزستان اظهار کرد: پنج شهرستان ساحلی و ۲۳۰ روستای هدف گردشگری در استان شناسایی شده که قابلیت اجرای پروژه‌های گردشگری را دارند.

در این نشست سه پروژه اقتصادی و گردشگری ساخت پتروپالایش در شهرستان هفتکل، ایجاد شهرک گردشگری ساحلی در شهرستان ماهشهر و ساخت تله کابین در منطقه سرقوچ باغملک مورد بررسی قرار گرفت.

مقرر شد که سه طرح در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار گیرند.

 

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: