tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۱
استاندار خوزستان خطاب به رایزنان بازرگانی ایران در دیگر کشورهای مختلف گفت: رایزنان از یک سوی باید تجار را به شبکه‌های توزیع و شرکت‌هایی که کار واقعی را در صحنه کشور مقصد انجام می‌دهند وصل و از طرف دیگر باید تجربیات کشور مقصد در زمینه‌های مختلف را به کشور خودمان منتقل کنند.

علی‌اکبر حسینی‌محراب روز شنبه در وبیناری با رایزنان بازرگانی ایران با حضور معاونان سازمان توسعه تجارت ایران در اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: علاوه بر کار بازرگانی، لازم است تجربیات و فناوری‌های جدید در زیرساخت‌های تجاری استان مورد استفاده قرار گیرد و تکنولوژی‌های جدید در زمینه افزایش تولید در فولاد، نفت، پتروشیمی، بازرگانی، آبزی‌پروری، نیشکر و… بکار گرفته شود.

وی به تمرکززدایی ذهن فعالان اقتصادی و نهادهای اقتصادی از تجارت تاکید کرد و گفت: علاوه بر توسعه تجاری، ضرورت دارد به سمت ابزارهای نوین برای تامین منابع مالی حرکت کرد.

استاندار خوزستان قدرت ترانزیتی ایران را امکانی بالقوه برشمرد و گفت: قرار گرفتن ایران در میان بازارهای آسیای میانه، قفقاز، شبه قاره هند و… فرصتی برای انجام کار تولیدی مشترک با سرمایه‌گذاران خارجی است.

 

ارتباط با دلالان از نقاط ضعف تجار ایرانی

وی ارتباط تجار با واسطه‌ها و دلالان در کشورهای مقصد را از جمله نقاط ضعف در زمینه کارهای تجاری عنوان کرد که قدرت ریسک را از بازرگانان و تاجران ایرانی می‌گیرد از این رو شناسایی این موارد از سوی رایزنان بازرگانی ایرانی در کشورهای مقصد ضروری است.

حسینی‌محراب همچنین از رایزنان خواست در زمینه کاهش هزینه‌های حضور تاجران و بازرگانان استان در نمایشگاه‌های کشور مقصد و کاهش هزینه‌ حمل و نقل کالا برنامه‌ریزی کنند.

وی به همکاری‌های موثر اتاق بازرگانی با دولت در زمینه‌های مختلف به ویژه ارتباط با کشورهای مختلف با استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این استان ظرفیت‌های مختلف کشور در بخش‌های مختلف همچون نفت، پتروشیمی، فولاد، نیشکر، کشاورزی، خدمات مهندسی، شرکت‌های دانش بنیان و… را در خود جای داده است.

استاندار خوزستان به اهمیت جایگاه علمی خوزستان به واسطه برخورداری از دانشگاه‌ها و اساتید رده بالا اشاره کرد و آن را عمق استراتژیک استان در زمینه تولید فکر و دانش دانست.

 

رایزنان پل ارتباطی میان خوزستان با کشورهای هدف باشند

وی با اشاره به اقدامات رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای مختلف گفت: حضور رایزنان در کشورهای مختلف باید پل ارتباطی میان خوزستان به عنوان مینیاتوری از ایران با کشورهای‌ هدف باشد.

حسینی محراب بر لزوم شناسایی سرمایه‌ها و ظرفیت‌ها به منظور برقراری ارتباط با کشورها تاکید کرد.

وی به اشتراکات زبانی، فرهنگی و مذهبی خوزستان با کشورهای حوزه خلیج فارس تاکید کرد و ادامه داد: استفاده از خوزستانی‌ها به‌عنوان رایزن در اینگونه کشورها، فعالیت های تجاری کشور را تقویت خواهد کرد.

استاندار خوزستان بر اهمیت داشتن باراز ثابت در حوزه صادرات محصولات کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: چشم‌انداز تولید محصولات کشاورزی خوزستان به میزان ۲۰ میلیون تن در سال است که بخش زیادی از آن برای صادرات هدفگذاری شده که اگر بازار ثابت و قوی برای آن باشد حتما در رشد اقتصادی استان تاثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه بر ایجاد صنایع پایین دستی اشاره کرد و گفت: باید تکنولوژی‌های جدید در صنایع نفت، پتروشیمی، فولاد، صنایع تبدیلی کشاورزی ورود کند.

حسینی محراب در پایان بر شناسایی مسیرهای قانونی به ویژه در گمرگات، اعلام قوانین سرمایه‌گذاری جدید در کشورها، پیگیری مسایل حقوقی تجار، چگونگی شرکت و هدایت تجار و بازرگانان در مزایده‌ها و مناقصه، معرفی شرکت‌های معتبر و کارآمد در کشورهای مقصد به بازرگانان، نحوه ارتباط با شرکت‌های بزرگ و کوچک، جذب سرمایه‌گذار و… تاکید کرد.

در این وبینار رایزنان ایران در ۱۷ کشور نقطه نظرات خود پیرامون توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای مقصد ارایه دادند.

 

منیع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: