tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
استاندار خوزستان با اشاره به حمایت‌های دولت از شرکت‌های تولیدی استان گفت: نیمی از نیاز کشور به شکر در خوزستان تولید می‌شود.

علی اکبر حسینی محراب روز جمعه در جریان دیدار با شهرداران و روسای شورای اسلامی و بازدید از برخی کارخانه‌های شهرستان دزفول افزود: ساخت کارخانه قند در دزفول اقدام بزرگی است که توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در حال انجام است که در راستای رشد اشتغال و محصولات کشاورزی بویژه چغندرقند تاثیر بسزایی خواهد داشت.

کارخانه قند دزفول ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

استاندار خوزستان با بیان اینکه با فعالیت کارخانه قند شاهد تحول بزرگی در کشاورزی منطقه خواهیم بود، اظهارکرد: کارخانه قند دزفول حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تجهیزات آن نیز خریداری شده‌اند که امیدواریم با بهره برداری از آن شاهد فعالیت یک کارخانه پیشرفته در استان باشیم.
وی اظهار امیدواری کرد با راه اندازی کارخانه قند دزفول، ۱۵ هزار هکتار نیاز کارخانه در دزفول و شوشتر تامین شود؛ درصورت تحقق این مسئله در خودکفایی تولید شکر قدم‌های موثری برداشته‌ می‌شود.
استاندار خوزستان گفت: نیاز کشور به شکر حدود ۲ میلیون تن است که حدود یک میلیون تن آن در خوزستان تولید می‌شود و در آینده هم این کارخانه نزدیک به ۱۴۰ هزار تن شکر تولید خواهد کرد.
وی با بیان اینکه راه اندازی کارخانه قند باعث آبادانی در منطقه می‌شود، افزود: کارگاه ساخت کارخانه هم فعال و دارای شرایط خوبی است که امیدواریم دولت و ستاد اجرایی با قدرت و سرعت بیشتری حمایت کنند تا شاهد افتتاح کارخانه در زمان نزدیک‌تری باشیم.

حسینی محراب با قدردانی از افرادی که در رشد صنعت و اشتغال گام برمی‌دارند، گفت: مسائل و مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت خیابان‌ها و معابر، استفاده از حق آلایندگی و ارزش افزوده برای عمران شهرها بررسی شد.
وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده با معاون وزیر راه برای آغاز به کار مجدد طرح‌های راه افزود: سالها است عملیات اجرایی پل میانرود آغاز شده اما با موانعی مواجه است که امروز در این خصوص تصمیماتی اتخاذ شد.

توسعه شرکت قارچ دزفول باعث افزایش صادرات و ارزآوری می‌شود
استاندار خوزستان همچنین در بازدید از کارخانه قارچ دزفول گفت: با استفاده از روش مهندسی معکوس که توسط نیروهای بااستعداد کارخانه صورت گرفته شاهد اقدامات خوبی در این مجموعه بودیم که می‌تواند در سایر نقاط دزفول و دیگر شهرهای خوزستان الگو باشد.
وی افزود: امیدواریم با کمک صندوق توسعه ملی و بانک‌ها شاهد توسعه شرکت قارچ در راستای رشد هرچه بیشتر میزان صادرات و اشتغال‌زایی باشیم.

چرخه تولید دزفول با ایجاد پایانه صادراتی تکمیل می‌شود

حسینی محراب با بیان اینه دزفول دارای شرکت‌های صنعتی زیادی در حوزه صنایع تبدیلی و کشاورزی است، اظهارکرد: با وجود پایانه‌ صادراتی که در آینده نزدیک شاهد توسعه بیشتر و افتتاح آن خواهیم بود، چرخه تولید دزفول تکمیل و به اقتصاد بین الملل و بازرگانی خارجی خواهد رسید.

علیرضا خردمند فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز گفت: با توجه به حمایت دولت سیزدهم از تولیدکنندگان، این مشکلات تا کسب نتیجه دنبال می‌شوند تا بیش از پیش شاهد رونق اقتصادی شهرستان باشیم.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: