tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا مطرح کرد
سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا از انتقال و جابه‌جایی سریع ۴ تیپ رزمی، یک گروه مهندسی رزمی و توپخانه از طریق زمین و هوا با پیمایش مسافتی بالغ بر هزار کیلومتر در کمتر از ۴۸ ساعت به منطقه عمومی رزمایش خبر داد.
 امیر سرتیپ کریم چشک، سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش در خصوص جابه‌جایی و گسیل ادوات و تجهیزات به منطقه رزمایش، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جابه‌جایی تمامی نیروها و تجهیزات از طریق زمین و هوا با پیمایش مسافتی بالغ بر هزار کیلومتر در کمتر از ۴۸ ساعت اقدام کم‌نظیری است که با کشنده‌های سنگین و فوق سنگین ساخت متخصصان مرکز تولید و بهینه‌سازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش انجام شد.

وی افزود: در مرحله نخست انتقال زمینی و هوایی ۴ تیپ رزمی، یک گروه مهندسی رزمی، یک گروه توپخانه و دیگر نیروها را به صورت همزمان از ۷ استان کشور، به منطقه عمومی رزمایش گسیل داشتیم.

وی با اشاره به روند برگزاری رزمایش اظهار کرد: در روز اول رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش با توجّه به تاکتیک پدافند در ساحل، به منظور تثبیت دشمن در سواحل و جلوگیری از پیشروی آنان، بنابر درخواست پشتیبانی نیروی دریایی توانست با استفاده از پهپادهای انهدامی و رزمی آرش و مهاجر به حمایت از نیروی دریایی پرداخته و مسیرهای نفوذ نیروهای مهاجم را مسدود نماید.

وی همچنین بهره‌گیری از توان بالگردی در پشتیبانی از نیروها و استفاده از انواع موشک‌های ضدزره زمین پایه و هواپایه را در راستای مقابله با نیروهای مهاجم از دیگر مراحل اجرای این رزمایش عنوان کرد.
سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا افزود: مطابق با سناریوی از پیش طراحی شده، پهپادهای شناسایی، انهدامی و رزمی نیروی زمینی در ادامه اجرای عملیات پدافند ساحلی وارد عرصه شده اهداف مورد نظر را با دقت مورد اصابت قرار دادند.




منبع: ایسنا
برچسب ها: نزاجا ، رزمایش ، ارتش
نام:
ایمیل:
* نظر: