tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
استاندار خوزستان تاکید کرد:
استاندار خوزستان با بیان اینکه افرادی که قصد ورود به حرفه‌ای را دارند باید نیازسنجی بازار، مطالعه و مشاهده همه ابعاد مختلف آن فعالیت را داشته باشند، گفت: فعالان اقتصادی استان نباید متضرر شوند و مسائل را باید با کمک یکدیگر پیش ببریم.
علی اکبر حسینی محراب در جلسه فعالان اقتصادی حوزه آرد و نان ضمن تقدیر از مردم ولایتمدار اهواز، باوی، الهایی، کوت عبدالله و روستاهای بخش مرکزی این مناطق جهت حضور در راهپیمایی محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین بیان کرد: مردم ولایی اهواز بار دیگر با حضورشان در صحنه دفاع از مظلومان یک روز به یادماندنی خلق کردند.

وی با اشاره به اجرِ معنوی رساندن رزق و روزی بر سر سفره‌های مردم نزد خداوند متعال افزود: برخی بیماری‌ها نشات گرفته از تغذیه ناسالم انسان است، بنابراین رعایت دستورالعمل و استانداردها، نظارت و دقت بر این مسئله اثر مستقیمی بر افزایش کیفیت زندگی و سلامت افراد جامعه خواهد داشت.

استاندار خوزستان حوزه آرد و نان را بخش مهمی از چرخه تغذیه انسان خواند و گفت: فعالان اقتصادی این حوزه مسئولیت سنگینی را در حفظ سلامت افراد جامعه دارند لذا از همه زحمات آنان سپاسگزارم.

حسینی محراب ادامه داد: دولت و بخش خصوصی باید در کنار یکدیگر موارد را به صورت شفاف بیان کنند؛ مدیران نیز با شفافیت توضیح بدهند تا ضمن بررسی اختیارات در استان تصمیمات لازم را پیرامون حوزه آرد و نان اتخاذ کنیم.

وی با تاکید بر رسیدن آرد و نان با قیمت مناسب به سفره‌های مردم عنوان کرد: واردات گندم و خرید از کشاورزان بالانس شده و به ذخیره استراتژیک ماه تبدیل می‌شود زیرا کشور باید برای ٩٠ تا ١٨٠ روز در همه زمینه‌ها ذخیره استراتژیک داشته باشد. مقداری از این ورودی نیز مصرف روزانه است که به سفره‌های مردم می‌رسد.

استاندار خوزستان به تعبیه ایستگاه‌های خاص جهت خرید مستقیم گندم از کشاورزان اشاره و تصریح کرد: مهمترین اصلی که باید در این خصوص رعایت شود، خرید گندم و پرداخت به موقع مطالبات کشاورز است تا برای کشت پاییزه آماده شود.

حسینی محراب با اشاره به قیمت بالای نهاده‌ها و مساله سبوس عنوان کرد: هرچه که برای دامداران و مرغداران نرخ را پایین بیاوریم کمک شایانی به این حوزه شده است.

وی با بیان اینکه هرچه که بتوانیم واردات ذرت، کنجاله و دانه‌های روغنی را کاهش دهیم، کمک شایسته‌ای به دولت کرده‌ایم، گفت: در سال‌های گذشته ١٣ الی ١۴ میلیارد دلار برای نهاده‌های دامی پرداخت می‌کردیم و طبیعتاً اگر گروهی به این حوزه ورود جدی داشته باشند و با برنامه‌ریزی جدی به صورت پلکانی سبب کاهش واردات شوند، حرکت بزرگ انجام می‌شود؛ همه کشاورزان، تشکل‌ها، کارخانه‌داران و … کسانی هستند که می‌توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند زیرا این کشور متعلق به همه ماست و باید با کمک هم بهترین اتفاقات را برای آن رقم بزنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خودکفایی در بخش کشاورزی اظهار کرد: خرید گندم توسط دولت با قیمت هر کیلوگرم ١۵ هزار تومان از کشاورزان به این دلیل صورت گرفت که کاهش واردات از کشورهای هند، چین، قزاقستان، برزیل، آرژانتین و … را داشته باشیم.

حسینی محراب با بیان اینکه برخی مسئولان غرب زده در دولت‌های گذشته با عدم خودباوری به مانعی برای خودکفایی کشور در بخش کشاورزی تبدیل شدند، بیان کرد: باورهای غلط در دولت‌های گذشته سبب شد تا خودکفایی در بخش کشاورزی و محصولات استراتژیک به برنامه تبدیل نشود.

وی با اشاره به اینکه کاهش پله‌ای واردات و افزوده شدن آن به تولیدات داخلی راهی موثر برای خودکفایی در بخش کشاورزی است، عنوان کرد: با برنامه‌ریزی برای الگوی کشت این اتفاق در سطح ملی رخ خواهد داد.

استاندار خوزستان به مسئله مجوز کارخانه‌های آرد اشاره کرد و تصریح کرد: دریچه واحدی برای مجوزها در نظر گرفته شده است تا افراد بتوانند طی مدت چند روز به مجوزهای مربوط به خود دست یابند؛ محدودیت و ممنوعیت در این سامانه دولت هدف‌ گذاری نشده است اما اگر افراد بخواهند وارد کارزاری شوند که از ابتدای کار برای آنان ضرر داشته باشد به عنوان هادیان و عقلا باید تذکرات لازم را به آنان ارائه کنیم.

حسینی محراب با تاکید بر اینکه افرادی که قصد ورود به حرفه‌ای را دارند باید نیازسنجی بازار، مطالعه و مشاهده همه ابعاد مختلف آن فعالیت را داشته باشند، خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی استان نباید متضرر شوند و مسائل را باید با کمک یکدیگر پیش ببریم.




منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: