tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
امام جمعه اهواز:
امام جمعه اهواز با اشاره به جنایاتی که در غزه در حال رخ دادن است، گفت: امروز تابلوی تمام قد حقیقت غرب وحشی که سال‌ها زیر ادعاها ریاکارانه پنهان کرده بودند، مشخص شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۵ آبان‌ماه) با توصیه به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: بی‌تردید تحکیم خانواده، مایه استحکام جامعه و تزلزل خانواده، مایه لرزان بودن و تزلزل جامعه است. اگر بخواهیم جامعه اصلاح شود باید خانواده استحکام یابد.

وی با اشاره به نقش دستورهای دینی در استحکام خانواده و جامعه ‌و تاکید بر صله رحم، افزود: ارمغان اسلام برای ما پایداری جامعه و دوری از رذایل اخلاقی است. اگر بخواهیم جامعه‌ای با بستر ظهور امام زمان(عج) داشته باشیم باید از رذایل اخلاقی دور باشیم و خود را به  اوصاف رحمانی بیاراییم.

موسوی‌فرد بیان کرد: اگر اوصاف رحمانی مانند ایثار، از خودگذشتگی، صفا و صمیمیت و ترحم به زیر دستان در کانون خانواده شکل بگیرد، در جامعه دینی نیز این اوصاف ظهور و بروز پیدا می‌شود و تجلی خواهد کرد.

وی گفت: اگر رفتار، متناسب با گفتار نباشد مواخذه می‌شویم و باید به این مسأله دقت شود. به ویژه رفتار ما نماز جمعه‌ای‌ها باید با رفتار دیگران متفاوت باشد و گفتار و رفتارمان یکی باشد.

امام جمعه اهواز با تقدیر از حضور پر شور مردم در راهپیمایی اخیر برای اعلام انزجار خود از رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین، بیان کرد: این مردم در سخت‌ترین لحظه‌ها هر کجا که دین به من و شما نیاز دارد در صحنه هستند. از مردم ولایت‌مدار خوزستان تشکر می‌کنم.

وی عنوان کرد: امروز زنان و بانوان، سنگربانان ارزش‌های اسلامی در مقابل وضعیت جاهلی دنیای غرب هستند.

موسوی‌فرد با تاکید بر تذکر زبانی برای رعایت حجاب نیز بیان کرد: وقتی فرد می‌خواهد در این زمینه تذکر دهد بهانه نیاورد که چرا فلان مغازه یا پاساژ این طوری است؟ در معابر مشکل داریم و باید تذکر داد و رفت. بگذار برای دین فحش بخوریم. چرا بی‌تفاوت باشیم؟

وی افزود: در علم، فرهنگ، سیاست و همه چیز باید زن پرورش اسلامی داشته باشد. زن الگو است ‌و بیشترین اثرگذاری را روی فرزندان و همسر دارد. زن در میدان‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و همه جا باید با رعایت حریم، پیشتاز باشد. رعایت حریم به معنی دیوار کشیدن نیست بلکه داشتن عفاف و حجاب و پوشش اسلامی است. در اسلام زن آیینه کل جامعه است.

وی با بیان اینکه هشدار می‌دهم که امروزه سن گناه کاهش یافته است، تصریح کرد: نمی‌گوییم موبایل در دست بچه‌هایی که به رشد رسیده‌اند، نباشد بلکه باید کنترل شود. دشمن برای زن و فرزند برنامه دارد. بنابراین باید مراقبت شود، نه به گونه‌ای که بچه فکر کند لحظه لحظه کنترل می‌شود بلکه باید با برنامه‌ریزی مدیریت شود.

وی افزود: خانواده‌ها باید بدانند که فرزندان‌شان با چه کسی و کجا می‌روند و می‌آیند و معلمشان چه کسی است. آموزش و پرروش باید فکری کند و باید برای معلمی که می‌خواهد بچه‌های ما را تربیت کند قالب و لباس فرم داشته باشیم. 

موسوی‌فرد گفت: امروز تابلوی تمام قد حقیقت غرب وحشی که سال‌ها زیر ادعاها ریاکارانه پنهان کرده بودند، مشخص شده است. آن‌ها ادعا می‌کردند نه تنها حامی حقوق بشر بلکه حامی حیوانات هستند و سالیان سال خود را این گونه معرفی کردند. 

وی افزود: اولین باری که شوروی‌ها سفینه‌ای به فضا فرستادند، همراه با این سفینه یک حیوان بود که سفینه و حیوان از بین رفتند و این مساله شش ماه خوراک تبلیغاتی رسانه‌های غربی شد و می‌گفتند ای مردم آزاده جهان چرا نشسته‌اید زیرا شوروی‌ها یک حیوان بی‌گناه را نابود کردند.

امام جمعه اهواز گفت: سال گذشته یک بانوی ایرانی با مرگ طبیعی از دنیا رفت اما با رسانه‌هایشان به گونه‌ای دیگر القا کردند. چرا امروز آن‌ها و رسانه‌های آن‌ها ساکت شده اند؟ سلبریتی‌ها چرا اکنون سکوت کرده‌اند؟

وی با اشاره به جنایاتی که در غزه در حال رخ دادن است، گفت: رئیس جمهور وحشی و خبیث آمریکا می‌گوید اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند. اسرائیل چه حقی دارد؟ اسرائیل به عنوان دزد و غاصب آمده و فلسطینی‌های مظلوم را از سرزمین خود بیرون کرده است اما امروز که فلسطینی‌ها از خود دفاع می‌کنند، می‌گویند اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند.

موسوی‌فرد افزود: ۸۰ سال دروغ به خورد مردم دادند و نسل‌کشی توسط نازی‌ها، دروغ بود. هولوکاست یا نسل‌کشی یهودیان توسط نازی‌ها دروغ بود و آن‌ها مخالفان خود را به بدترین شکل سرکوب می‌کردند.

وی بیان کرد: امروزه این پلیدهای غربی این گونه حمایت می‌کنند. به تعبیر حاج قاسم، صهیونیست‌ها اگر مرد هستند به جای بمباران و به جای اینکه مسلمانان را با موشک از راه دور تکه تکه کنند، در میدان بیایند تا ببینند امت‌های اسلامی حتی یک صهیونیست را نه تنها در اسرائیل بلکه در تمام غرب آسیا باقی نخواهند گذاشت. ما سینه‌ها را آماده کرده‌ایم و منتظریم تا زمان فرا برسد.

امام جمعه اهواز در خصوص اشتغال نیز گفت: بستر اشتغال، مطالبه هر هفته ما است و خانواده‌ها همیشه این موضوع را مطالبه می‌کنند. در این زمینه خیلی کار شده است اما باید همچنان اهتمام ویژه‌ای شود. محال است کسی که در حد تخصص مهارت دارد، بیکار باشد و باید به این موضوع توجه شود.

وی عنوان کرد: هم چنین باید زمینه ازدواج آسان برای جوانان فراهم و رسم و رسوم کنار گذاشته شود.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: