tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۶
معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد
معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به روند جابه‌جایی شرکت کربن بلک به خارج از شهر اهواز، گفت: مدارکی در خصوص تعیین زمین مناسب برای جابه‌جایی شرکت ارائه شده و باید در مهلت زمانی اجرایی برای انتقال شرکت کربن بلک به خارج از محدوده شهر تعیین شود.
فرهاد قلی‌نژاد با اشاره به مهلت ارائه طرح انتقال شرکت کربن بلک به خارج از اهواز که تا پایان شهریورماه برای این شرکت تعیین شده بود، اظهار کرد: در مدت در نظر گرفته شده، از سوی شرکت کربن بلک مدارک زمین پیشنهادی برای جابه‌جایی شرکت ارائه شده است که در حال بررسی این مدارک هستیم.

وی افزود: قرار است هفته آینده جلسه‌ای در این خصوص در استانداری خوزستان برگزار شود تا مهلت اجرای طرح انتقال شرکت کربن بلک به خارج از محدوده شهر اهواز تعیین شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: مسئولان این شرکت در حال تامین زمین در شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز هستند. البته باید توجه شود که انتقال شرکت، یک روند زمان‌بر است.

وی بیان کرد: این شرکت را موظف کرده‌ایم که یک سری اقدامات کنترلی را تا زمان انتقال شرکت، انجام دهد و شرایط به گونه‌ای نباشد که اگر قرار شد روند انتقال یک سال طول بکشد، در این مدت مردم همچنان آلودگی را تحمل کنند. 

قلی‌نژاد با اشاره به پیگیری جدی جابه‌جایی شرکت کربن بلک از محدوده شهر، عنوان کرد: استانداری خوزستان و قوه قضاییه در این زمینه ورود کرده‌اند و در بخش حقوق عامه در حال پیگیری این موضوع هستند.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: شرکت‌های کربن بلک و نورد سپنتا دو شرکت آلاینده مستقر در اهواز هستند که باید از محدوده شهری خارج شوند. البته آلودگی شرکت نورد سپنتا بسیار کمتر از کربن بلک است اما به این شرکت نیز اخطار داده‌ایم که تا پایان آبان‌ماه برنامه جابه‌جایی خود را ارائه دهد و در غیر این صورت، پیگیری‌های حقوقی و قضایی انجام و شرکت نورد سپنتا مشمول پرداخت جرایمی نیز خواهد شد.




منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: