tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۹
استاندار خوزستان مطرح کرد
استاندار خوزستان با اشاره به لزوم کنترل ترافیک شهر اهواز گفت: خط ریلی داخل و اطراف شهر یکی از راه‌های نجات ما است تا ترافیک نداشته باشیم و در نهایت باید راه آهن مسیر را به سمت شیرین‌شهر و شهر رامین ادامه دهد.
علی‌اکبر حسینی‌محراب در نشست شورای راهبری و کاهش تصادفات خوزستان با اشاره به وقوع حوادث برای تانکرهای حامل سوخت اظهار کرد: باید در این راستا جلسه‌ای برگزار و فردی مسئولیت این کار را با پشتیبانی ملی بر عهده بگیرد. با توجه به تردد خودروهای حامل سوخت از خوزستان به سمت استان‌های مختلف، طبعا در مسیر حوادثی رخ می‌دهد در حالی که گفته می‌شود در خوزستان در صورت وقوع حادثه و آتش‌سوزی برای خودروهای حامل سوخت، حتی تا سوختن کامل این تانکرها هیچ امکاناتی برای مهار حریق وجود ندارد.

وی افزود: باید حتما تکنیک‌های روز دنیا در این زمینه شناسایی و تجربه‌ها منتقل شود تا در صورت وقوع حادثه، با اطفای حریق جان افرادی که در معرض این خطر هستند را نجات دهیم.

استاندار خوزستان با اشاره به لزوم کنترل ترافیک شهر اهواز، گفت: خط ریلی داخل و اطراف شهر یکی از راه‌های نجات ما است تا ترافیک نداشته باشیم و در نهایت باید راه آهن مسیر را به سمت شیرین‌شهر و شهر رامین ادامه دهد. راه آهن باید طرحی در این زمینه ارائه و پیگیری‌ها را انجام دهد.

حسینی‌محراب عنوان کرد: هوشمندسازی شهر باید با محوریت استانداری خوزستان انجام شود و انجام کار به صورت متمرکز به گونه‌ای که شهر به خوبی کنترل شود، دنبال شود.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از تصادفات باید نقاط حادثه‌خیز از طریق اصلاح هندسی، ایجاد موانع، ایجاد روشنایی، علامت‌گذاری، آشکارسازی و کمک‌های مردم محلی رفع شوند تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

استاندار خوزستان گفت: در خصوص تامین بودجه و امکانات برای راه، وظیفه مدیر این است که این موضوع را برای مسئول بالاسری خود جا بیندازد تا وزیر مشکل را درک و کمک کند.

حسینی‌محراب با اشاره به نارضایتی‌ها در مورد وضعیت سرعت‌گیرها نیز تصریح کرد: سرعت‌گیرها هشداردهندگی ندارند. هر جایی چه جلوی پاسگاه‌ها و چه جاهای دیگر از نظر کارشناسی سرعت‌گیر مناسبی ندارد و باید مطابق استانداردها اصلاح شوند.

وی افزود: برخی مواقع می‌بینیم هر چه آسفالت دارند روی سرعت‌گیر ریخته‌اند. در بازدید از یک شهر دیدم در حال آسفالت یک قسمت هستند و یک کامیون آسفالت هم در آن محدوده ریخته‌اند تا مردم جلوی در منزل خود را آسفالت کنند. در این شرایط، مردم علاوه بر پر کردن چاله‌ها، سرعت‌گیر هم ایجاد می‌کنند یعنی ایجاد سرعت‌گیر را دست مردم می‌دهیم و بعد بقیه مردم از ما ایراد می‌گیرند. وقتی ایجاد سرعت‌گیر دست مردم داده می‌شود حتما کاری می‌کنند که هیچ خودرویی از جلوی منزل‌شان رد نشود.

استاندار خوزستان گفت: وجود این همه سرعت‌گیر غیر استاندارد، با این هزینه‌های بالای وسایل یدکی کمر رانندگان را خرد می‌کند.




منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: