tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۹
شرکت خمیرمایه و الکل رازی (از شرکت‌های تابعه هلدینگ توسعه نیشکر و صنایع جانبی) در ادامه موفقیت‌های خود در عرصه ملی و بین‌المللی، این بار در بیست و هفتمین مراسم روز ملی صادرات، تندیس ارزشمند صادرکننده نمونه کشور و لوح تقدیر را از وزیر صمت دریافت کرد.

بیست و هفتمین مراسم روز ملی صادرات با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت و فعالان اقتصادی و صاحب‌نظران در حوزه تجارت خارجه به‌منظور تقدیر از صادرکنندگان، ممتاز، نمونه ملی و شایسته تقدیر روز شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد.

در این مراسم که هر ساله به همت سازمان توسعه تجارت ایران و باهدف معرفی و تجلیل از برترین شرکت‌های تولیدی و خدماتی کشور در حوزهٔ صادرات برگزار می‌شود از بین بیش از ۶۰۰ شرکت تولیدی و خدماتی، ۴۱ شرکت صادرکننده نمونه ملی سال ۱۴۰۲، ۱۱ شرکت به‌عنوان صادرکننده ممتاز و ۴ شرکت شایسته تقدیر معرفی و با اهدای لوح و تندیس از آنها تجلیل به عمل آمد.

مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی در این باره گفت: در ارزیابی انتخاب صادرکنندگان غیرنفتی برتر کشور، شاخص‌های مختلفی مورد ارزیابی قرار گرفتند که می‌توان به میزان انتقال دانش فنی و بومی‌سازی تکنولوژی، بهره‌برداری از فناوری و ایجاد دانش و نوآوری، عضویت در تشکل‌های تخصصی صادراتی ملی، خدمات پس از فروش در کشور مقصد، گواهینامه‌های استاندارد ملی و بین‌المللی و همچنین دارابودن تعداد استاندارد بین‌المللی مدیریتی کالا منطبق با بازارهای هدف اشاره کرد که شرکت خمیرمایه و الکل رازی توانست امتیاز بالایی را در هر یک از آن‌ها به دست آورد.

مهندس شهرام فرحمند افزود: به‌رغم تمامی تحریم‌ها و محدودیت‌های بازاری، در حال حاضر علاوه بر در اختیار داشتن سهم عمده بازار داخلی، شرکت خمیرمایه و الکل رازی طی سال مالی ۱۴۰۲ به بیش از ۱۲ کشور انواع محصولات تولیدی‌اش را صادر می‌کند و با دارابودن ۴ کارخانه تولیدی و ۸ محصول، مشتریان پروپاقرص و جایگاه مستحکمی در صنعت غذایی و بهداشتی - دارویی دنیا دارد.

وی با بیان این که صادرات غیرنفتی اهمیت استراتژیکی برای تأمین نیاز ارزی کشور دارد، اظهار کرد: ارزش فروش ارزی صادرات محصولات الکل، خمیرمایه و گاز co2 در سال مالی ۱۴۰۲ بیش از ۱۶ میلیون دلار بوده و پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال آینده به ۲۵ میلیون دلار برسد.

وی در ادامه اعلام کرد، شرکت خمیرمایه و الکل رازی در سال مزین به شعار «رشد تولید»، با اهداف برنامه‌ریزی‌شده از جمله تحقق بودجه‌های در نظر گرفته شده، حضور مؤثر و حفظ جایگاه در بازار، توسعه سبد محصول و تأمین نیاز روزافزون کشور توانسته است با تولید بیش از ۳۶ میلیون لیتر الکل، بیش از ۱۱ هزار و ۸۴۱ کیلوگرم خمیرمایه و بیش از ۳ هزار و ۵۸۷ کیلوگرم گاز CO2 از ظرفیت اسمی خود عبور کند.

در سال جاری، این شرکت با بهره‌گیری از تخصص و تجربه مدیران و کارکنان این شرکت، با بیشترین میزان تأمین خمیرمایه در کشور از سوی سازمان صمت و سندیکای خمیرمایه کشور مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین شرکت خمیرمایه و الکل رازی از سال ۱۳۹۶ تاکنون به طور متوالی صادرکننده نمونه استانی شده است.

IMG_20231022_181521_834

IMG_20231022_181523_453

 

IMG_20231022_181517_741

نام:
ایمیل:
* نظر: