tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۴
رییس فدراسیون نجات غریق عنوان کرد
رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان این که خوشبختانه در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به بحث ساماندهی سواحل و کاهش آمار غریق از سوی ریاست محترم جمهور اعمال شده است، گفت: بودجه خاصی در این خصوص سال گذشته با دستور رئیس جمهور به تصویب هیات دولت رسید که امسال شاهد بازخورد نتایج آن یعنی کاهش آمار غریق در کشور بودیم.
مهدی حیدری در مجمع انتخاب رییس هیات نجات غریق خوزستان که در اهواز برگزار شد، با محکوم کردن اتفاقات اخیر در فلسطین توسط رژیم اشغال‌گر اسرائیل، اظهار کرد: فکر می‌کنم در تاریخ بشریت این جنایت کم‌نظیر است. من از طرف فدراسیون نجات غریق و غواصی و جامعه بزرگ نجات غریق ایران این جنایت بشری را محکوم می‌کنم.

وی در ادامه با تبریک به امید جشان‌زاده که برای مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات نجات غریق و غواصی خوزستان انتخاب شد، گفت: رای و اعتماد صد درصدی مجمع به آقای جشان‌زاده نشان از عملکرد خوب وی در دوران سرپرستی در این هیات دارد. خوزستان در ورزش ایران یک وزنه محسوب می‌شود و امیدوارم با تلاش‌های رئیس جدید هیات نجات غریق خوزستان این استان چه در بخش پیشگیری از غرق‌شدگی و چه در بعد قهرمانی به روزهای خوب خود برسد.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی فدراسیون پرورش ناجیان غریق به منظور ایمن‌سازی اماکن آبی کشور است تا هموطنانمان با خیال راحت در اماکن آبی حضور پیدا کنند. ویژگی استان‌های جنوبی زاگرس به ویژه خوزستان با سایر استان‌ها متفاوت است و این به خاطر رودخانه‌های عظیم است که در فصولی از سال با سیلاب‌ها نیز مواجه هستند. خوشبختانه در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به بحث ساماندهی سواحل و کاهش آمار غریق از سوی ریاست محترم جمهور اعمال شده است و بودجه خاصی در این خصوص سال گذشته با دستور رئیس جمهور به تصویب هیات دولت رسید که امسال شاهد بازخورد نتایج آن یعنی کاهش آمار غریق در کشور بودیم. 

وی بیان کرد: در استان گیلان بیش از ۶۰ درصد و در استان مازندران بیش از ۵۰ درصد در مقایسه با سال گذشته با کاهش آمار غریق مواجه بوده‌ایم. در استان‌های جنوبی از جمله خوزستان نیز خوشبختانه کاهش آمار غریق داشته‌ایم. خوشبختانه دستگاه‌های متولی امر به کار ورود کرده اند و ادارات کل ورزش و جوانان خوزستان و هیات‌های نجات غریق و غواصی در کشور هم در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی انجام وظیفه می‌کنند.

حیدری با بیان اینکه سواحل رودخانه‌ها پیچیدگی‌های خاص خود را دارند، افزود: خوشبختانه همه دستگاه‌های متولی پای کار هستند تا با اعتباری که از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها اختصاص پیدا کرده است و در اختیار ادارات کل ورزش و جوانان در استان‌ها قرار می‌گیرد با پرداخت حقوق ناجیان غریق و خرید تجهیزات و امکانات بتوانیم فضای ایمنی را در سواحل و اماکن آبی برای هموطنان ایجاد کنیم.

وی گفت: وقتی آموزش عمومی شنا در مدارس به صورت پایه توسط هیات‌های شنا ارائه داده شود، مطمئنا کار نجات غریق بسیار کمتر خواهد شد. خوشبختانه ما در فدراسیون نجات غریق ارتباط خوبی با فدراسیون شنا داریم و امیدوارم مجموعه‌های هیات‌های شنا در سراسر کشور با آموزش‌ دقیق و سازمان یافته در سطوح پایه برای سنین پایین، این افراد را با فنون شنا آشنا کنند تا در کنار آن با حضور ناجیان غریق در اماکن آبی برای افرادی که آشنایی کمی با شناکردن دارند، فضای امن و ایمنی در اماکن آبی فراهم کنیم.




منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: