tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۲
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: پروژه قطار شهری اهواز در مرحله بررسی نهایی پیمانکار مربوطه ( قرارگاه خاتم الانبیاء) است که در صورت تایید؛ طی مدت یک تا ۲ ماه آینده قرارداد جدید آن منعقد خواهد شد.
محمد خانچی روز شنبه در نشست هیات رئیسه قطار شهری اهوازدر محل معاونت عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: در حال حاضر بررسی توان و عملکرد پیمانکار مربوطه به منظور واگذاری پروژه در حال انجام است.

وی گفت: عملیات اجرایی و ساخت پروژه قطار شهری اهواز با گذشت ۱۷ سال تنها حدود ۲۸ درصد پیشرفت دارد.

خانچی با تاکید بر فعال شدن هرچه سریع‌تر پروژه و کارگاه‌های قطار شهری اهواز افزود: با برنامه ریزی و کار جهادی در آینده نزدیک مردم اهواز شاهد شتاب گرفتن این پروژه و بهره برداری از فازهای مختلف آن در دولت سیزدهم خواهند بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: دولت سیزدهم به دنبال خدمت رسانی هر چه بیشتر و بهتر به مردم است و تلاش می شود تا در کم‌ترین زمان این پروژ به سرانجام برسد.

قرارداد متروی اهواز از سال ۸۵ بین شرکت "کیسون” به عنوان اجرا کننده و شرکت "نورینکو” چین به عنوان تامین کننده تجهیزات با شهرداری کلانشهر اهواز منعقد شد. این پروژه به طول ۲۳ کیلومتر از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز آغاز و تا بیمارستان بقایی امتداد می‌یابد و ۲۴ ایستگاه در طول مسیر احداث می‌شود.

عملیات اجرایی قطار شهری اهواز که از بهمن سال ۸۵ آغاز شده با گذشت حدود ۱۷ سال تنها حدود ۲۸ درصد پیشرفت دارد.

این پروژه به دلیل مشکلات مالی و اختلافات بین کارفرما و پیمانکار، از حدود سال ۹۶ در عمل تعطیل شد و سرانجام در سال ۹۹ شهرداری از پیمانکار خلع ید کرد، اما پیمانکار حکم را نپذیرفت و کار به طرح دعوی در محاکم قضایی کشیده شد تا اینکه خرداد ۱۴۰۲ ، رای بدوی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار تایید شد.

تاکنون ۱۱ ایستگاه مسیر خط یک متروی شهری اهواز انجام شده و عملیات معماری چهار ایستگاه نیز انجام شده است.

بیشترین پیشرفت پروژه قطار شهری اهواز در فاز یک (از فرودگاه تا مصلا)، به میزان ۵۳ درصد است، فاز ۲ این پروژه حدود ۲۷ درصد و فازهای دیگر هم حدود ۹ درصد و هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

سرپرست فرمانداری اهواز پیش از این با تاکید بر اینکه روند اجرایی پروژه قطار شهری اهواز از حالت رکود خارج شده است گفت: چهار هزار میلیارد ریال اوراق از سهم دولت توسط وزارت کشور برای این پروژه اختصاص یافته است.

احمد موالی زاده گفت: ادامه فرآیند ساخت پروژه قطار شهری اهواز در مرحله عقد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار جدید در حال انجام است.

 

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: