tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۷
برای اولین بار؛
شرکت فولاد اکسین خوزستان با رشد ۴۵درصدی صادرات خود، در مراسم بیست و هفتمین سالروز ملی صادرات به عنوان صادرکننده برتر کشور انتخاب شد.
علی محمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آیین روز ملی صادرات با حضور فعالان اقتصادی کشور و همچنین مجموعه مسئولان تصمیم‌گیر حوزه اقتصادی برگزار شد اظهارکرد: به‌رغم تحریم ظالمانه و شرایط پرنوسان بازار جهانی فولاد، صادرات انواع ورق های فولادی عریض و با ارزش افزوده بالا در شرکت فولاد اکسین خوزستان ۴۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با تکیه بر بدنه کارشناسی شرکت فولاد اکسین خوزستان، محصولات این شرکت فولادی به ۱۸ کشور در سه قاره مختلف دنیا درحال صادرات است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان تصریح کرد: درحالی این شرکت برای اولین بار عنوان "صادرکننده نمونه” را کسب کرده که شرکت های بزرگ فولادی دیگری در کشور به منظور توسعه بازار محصولات صادراتی خود تلاش و برنامه ریزی کرده بودند.

محمدی با اشاره به شاخص های ارزیابی انتخاب صادرکنندگان نمونه کشور بیان داشت: میزان انتقال دانش فنی و بومی سازی تکنولوژی، بهره برداری از فناوری و ایجاد دانش و نوآوری، عضویت در تشکل‌های تخصصی صادراتی ملی، خدمات پس فروش در کشور مقصد، گواهینامه های استاندارد ملی و بین المللی و همچنین دارا بودن تعداد استاندارد بین المللی مدیریتی کالا منطبق با بازارهای هدف از جمله شاخص های مربوط به این ارزیابی است که فولاد اکسین خوزستان در این زمینه ها، امتیاز بالایی را دریافت کرده است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگوی خبری مهمترین چالش صادرکنندگان محصولات فولادی را وجود نظام چند نرخی ارزی در کشور و الزام صادر کنندگانی مانند فولاد اکسین خوزستان به فروش ارز با نرخ نیمایی عنوان کرد و گفت: این در حالی است که خرید مواد اولیه و پرداخت سایر هزینه های کارخانه به طور معمول، با نرخ ارز آزاد محاسبه می شوند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین، صادرات را به عنوان موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشورها در بازارهای جهانی دانست و افزود: ارز آوری از طریق صادرات، رونق تولید و ایجاد ظرفیت های جدید تولیدی را به همراه دارد.

محمدی تصریح کرد: باید توجه داشت که دولت در توسعه صادرات نقش موثری دارد و تسهیل فرآیند تجارت خارجی می تواند رشد اقتصادی کشور را به دنبال داشته باشد.

بر اساس این گزارش، درآمد شرکت فولاد اکسین خوزستان در ۶ ماه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۶ درصد رشد داشته که درآمد حاصل از فروش ورق‌های فولادی این مجموعه صنعتی در این مدت به ۸۳ هزار میلیارد ریال رسیده است.

فولاد اکسین خوزستان به عنوان یکی از هشت شرکت تولید کننده ورق‌های فولادی در جهان در افق چشم‌انداز ۱۴۱۰ توسعه زنجیره فولادی با شعار "از معدن تا نورد” را برنامه‌ریزی کرده است که تحقق این امر علاوه بر تامین نیازهای داخلی با هزینه کمتر، گام بزرگی نیز در زمینه صادرات و ارزآوری کشور محسوب می‌شود.

فولاد اکسین خوزستان؛ تولیدکننده انواع ورق‌های فولادی عریض و آلیاژی خاص با استحکام بالا است که با استفاده از فناوری‌های خاص صنعت فولاد کشور تأمین کننده نیازهای صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و دریایی است.

۴۰ درصد از سهام فولاد اکسین متعلق به گروه ملی صنعتی فولاد ایران از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملی، ۳۰ درصد متعلق به شستا از زیر مجموعه تامین اجتماعی و ۳۰ درصد دیگر از سهام این شرکت متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است. مجموعه مدیریتی شرکت فولاد اکسین با تکیه بر دانش و تخصص کارشناسان خود سعی دارد تا پایان سال جاری رکورد تاریخی تولید ورق‌های فولادی را محقق کند.

 

منبع؛ ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: