tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز:
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به آتش‌سوزی شب گذشته در بازارچه حصیرآباد، بر لزوم بررسی ایمنی مغازه‌ها و فضای این بازارچه تاکید کرد.

ابراهیم قنبری اظهار کرد: شامگاه جمعه (۲۸ مهرماه) از طریق تماس با سامانه ۱۲۵ این سازمان، گزارش وقوع آتش‌سوزی در دو مغازه و دو انبار وسایل یونیک فولیکا و وسایل خانگی در بازارچه حصیرآباد اهواز اطلاع‌رسانی شد.

وی با اشاره به جلوگیری از سرایت آتش به مغازه‌های دیگر افزود: در پی این حادثه پنج خودرو و ۱۲ آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند که با اقدام به موقع آتش‌نشانان، آتش در ۲۵ دقیقه و با کمترین خسارت، مهار شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه در پی این حادثه یک آتش‌نشان مصدوم شد که توسط اورژانس یه بیمارستان اعزام شد، گفت: علت حادثه و میزان خسارات وارد شده در حال بررسی است.

ایمنی ضعیف بازارچه حصیرآباد

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد وضعیت ایمنی بازارچه حصیرآباد ضعیف است و با توجه به قدمت و سن ساختمان‌ها و جدی نگرفتن ایمن‌سازی توسط کسبه، باید بازدید و بررسی از آن انجام شود و کسبه هم به رعایت نکات اولیه ایمنی مانند سیم‌کشی برق، سیستم اعلام حریق، سیستم اطفای حریق و ایجاد فضای کافی برای تردد در مغازه دقت کنند. 

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: کسبه باید از مسدود کردن راه تردد در داخل مغازه خودداری کنند و در زمان چیدن تجهیزات و کالاها، مسیر منتهی به اتصالات برق را مسدود نکنند. باید از پر کردن مغازه‌ها و انبارها و ایجاد شرایط تونل مانند پرهیز شود زیرا این کار در زمان امدادرسانی و پشتیبانی منجر به ورود خسارت زیاد و سخت شدن شرایط مهار حریق برای همکاران ما می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: