tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:
خطیب جمعه اهواز با بیان اینکه قطعاً محاصره غزه پایان خواهد یافت، گفت: نتانیاهو و ماشین جنگی آن به عنوان جنایتکار جنگی در دادگاه‌های بین‌المللی باید محاکمه شود و افکار عمومی جهان منتظر پاسخ و اقدام جدی در این زمینه خواهند بود.

آیت‌الله عباس کعبی، امروز ۲۸ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه اهواز گفت: تمام و کمال تقوا در این است که آنچه را نمی‌دانی بیاموزی و آنچه را که می‌دانی به آن عمل کنی.

وی افزود: امروز چهاردهمین روز طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار است و یکی از مصادیق مهم تقوا این است که انسان نسبت به این جنایات بی‌تفاوت نباشد. همانگونه که افکار عمومی بیش از ۱۰۰ کشور بر علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا با خشم و نفرت در میدان حاضر شدند یکی از مصادیق مهم تقوا در این روزها فریاد بلند مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است.

وی با بیان اینکه تقوای عمومی و تقوای فردی داریم گفت: تقوا به معنای یاد خداوند و توجه به قدرت خداوند در عمل به واجبات و ترک محرمات است. تقوای عمومی مهمتر از تقوای فردی است و یکی از واجبات مهم اجتماعی و سیاسی مشارکت آحاد مؤمنین در ساخت جامعه اسلامی و ایفای نقش سازنده در جامعه است و به عبارت دیگر هر مسلمان در رشد و پیشرفت جامعه اثرگذار است. مشارکت همگانی در تولید امنیت و اقتدار و وحدت و انسجام ملی و امید و الهام آفرینی و مشارکت در انتخابات جز مصادیق تقوا است.

کعبی گفت: عمل صالح به دو دسته فردی که کمک به دیگران است و عمل صالح سیاسی و اجتماعی و عمومی مثل شرکت در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی است. گام‌های استوار و خشم مقدس در مقابل دشمنان اسلامی یک عمل صالح سیاسی و اجتماعی مهم است که یکی از مصادیق آن راهپیمایی روز قدس و اقامه نماز جمعه و تعظیم شعائر الله، انفاق و... است.

خطیب نماز جمعه اهواز بیان کرد: واجبات عمومی تقویت تولید، تقویت فرهنگ کار هم افزایی عمومی، تلاش برای کاهش فاصله طبقاتی، توجه به مسئله بهداشت، علم، محیط زیست، حفظ نظم و امنیت عمومی، عدم تجاوز به حقوق عمومی، رعایت عفاف و حجاب، رعایت آزادی مشروع و مؤمنان از جمله واجبات اجتماعی سیاسی است.

وی گفت: مقاومت اسلامی در وضعیت جهاد است و جبهه مقاومت در خط اول جهاد است همانگونه که همچون دفاع مقدس یک عده در خط مقدم بودند و یک عده در پشت، همه امت و همه آزادگان جهان در مقیاس جغرافیایی روی زمین در عرصه‌های مختلف باید لرزه بر اندام صهیونیست بین‌الملل و آمریکا بیندازند.

کعبی به با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر عمومی و فردی داریم، گفت: مطالبه‌گری حساب شده در جهت تحقق رضایتمندی عمومی و حل مشکلات عمومی یک امر به معروف و نهی از منکر عمومی است. مبارزه با نفوذ فساد، ناکارآمدی، حل مشکلات مردم از امور مهم است که باید درباره آن صحبت شود. اگر کسی وابستگی‌های و حزبی جناحی و ملیتی را بر وابستگی‌های اسلامی و دینی ترجیح دهد از خط تقوا فاصله گرفته است.

وی عنوان کرد: ملت با تقوای ایران با خشم مقدس در جای جای ایران اسلامی در کنار محور مقاومت و ملت فلسطین و مردم مظلوم غزه ایستاده‌اند.

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: پرهیز از تفرقه، تلاش برای تحکیم بنیاد خانواده، در جهت سیاست‌های افزایش جمعیت در مسیر تحکیم بنیاد خانواده یک واجب سیاسی و اجتماعی است. مرزبندی با دشمنان ترویج سبک زندگی اسلامی از محورهای واجبات سیاسی و اجتماعی است که در فقه ما آیات و روایات زیادی درباره آنها است.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی شاخصه‌هایی دارد که ما باید آنها را در خودمان ایجاد کنیم، گفت: شاخص اول انسجام درونی بر پایه رافت و رحمت است شاخص دوم پیوند مستحکم ایمانی است شاخص سوم مرزبندی با دشمنان و مقابله با دشمنان است. شاخص چهارم جهاد فی سبیل الله است. شاخص پنجم مسئولیت شناسی است. واجبات اجتماعی و سیاسی و توجه به تقوای عمومی باعث تولید قدرت درونی می‌شود. همه مشکلات اجتماعی، سیاسی و عمومی در سایه ایمان و تقوا و توجه به تقوای عمومی برطرف می‌شود.

کعبی افزود: یکی از نشانه‌های تقوای عمومی آمادگی برای جهاد فی سبیل الله است. فردی و جامعه‌ای که به بهانه‌هایی از حضور در میدان جهاد و ماموریت‌های مخاطره آمیز شانه خالی کنند این نشانه فاصله گرفتن از تقوا است و چنین جامعه و فردی دچار ذلت و ضعف و فقر و تنگنایی و آماج تهاجمات فرهنگی و دینی خواهند شد.

وی درباره جنایات رژیم صهیونیستی گفت: این سنت حتمی خداوند است که حق بر باطل پیروز می‌شود و صهیونیست و جنایتکاران جنگی و حامیان آنها دچار ورشکستگی و نابودی می‌شوند. از آغاز تشکیل سازمان ملل متحد یعنی سال ۱۹۴۸ و همزمان با اعلام رژیم غاصب صهیونیستی تاکنون نزدیک به ۱۰۰ مصوبه شورای امنیت و اعضای دائم آن داشته که آمریکای جنایتکار ۷۹ مصوبه را بر علیه ملت فلسطین و به نفع رژیم صهیونیستی وتو کرده است. روسیه و چین هفته گذشته پایان محاصره غزه را پیشنهاد کرده بودند که آمریکا وقیحانه آن را وتو کرد و قطعنامه دوم شورای امنیت که چند روز گذشته اتفاق افتاد در زمینه اعلام آتش بس موقت بود که باز آمریکا آمریکای جنایتکار آن را وتو کرد.

خطیب نماز جمعه اهواز افزود: محور مقاومت در منطقه هماهنگ و هوشمندانه عمل می‌کند و راهبرد آنها به هنگام به اندازه و بدون شتاب است. می‌خواهم نوید دهم که قدرت حزب‌الله هزار برابر بیشتر از حماس و جهاد اسلامی است و حزب الله لبنان بیش از ۱۰۰ هزار جنگجوی شهادت طلب که دست بر ماشه برای نابودی رژیم صهیونیستی هستند، دارد. رژیم صهیونیستی دچار بحران درونی مشروعیت و حاکمیتی شده است و آمریکای جنایتکار را نه تنها شریک صهیونیست‌ها بلکه فرمانده قتل عام غزه می‌دانیم و قطعاً محور مقاومت انتقام این مظلومان را با خارج کردن آمریکا از پایگاه‌هایشان در منطقه خواهد گرفت.

وی گفت: قطعاً محاصره غزه پایان خواهد یافت و کمک‌های در دوستانه ملت‌ها از جمله ملت ایران به مردم مظلوم غزه خواهد رسید و بحران بعد از آن در رژیم صهیونیستی رژیم آغاز می‌شود و آن بحران تعویض نتانیاهو خواهد بود. قطعاً نتانیاهو و ماشین جنگی آن به عنوان جنایتکار جنگی در دادگاه‌های بین‌المللی باید محاکمه شود و افکار عمومی جهان منتظر پاسخ و اقدام جدی در این زمینه خواهند بود.
وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: هر رأی که ملت ایران در صندوق‌ها می‌اندازد به مانند موشک نقطه زن است که بر قلب آمریکا اصابت می‌کند.

کعبی گفت: سیاست‌های انتخاباتی توسط مقام معظم رهبری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تدوین شده است که یک بند آن شفافیت مالی است و این بار ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی باید حساب بانکی ویژه تبلیغات انتخاباتی باز کنند تا تراکنش‌های مالی تبلیغات انتخاباتی در آن حساب شود و هر شهرستان و هر استان یک سقف مالی خاصی برای فعالیت دارد که هم شورای نگهبان و هیئت مرکزی نظارت انتخابات بر آن نظارت می‌کنند.

وی افزود: اگر بی‌محابا پول خرج شود و تبلیغات تجملی راه بیفتد ممکن است حتی به رد صلاحیت داوطلبان منجر شود. توصیه ما به کاندیداها است که برنامه‌های خود را تبلیغ کنند و به سوالات مردم صادقانه جواب دهند وعده‌هایی را بدهند که بتوانند اجرایی کنند اخلاق انتخاباتی و رقابت سالم را رعایت کند و علیه رقیب کار نکنند و به گونه‌ای کار کنند که اگر انتخابات تمام شد چه رأی بیاورند و چه رأی نیاورند آورده به عنوان عمل صالح داشته باشند.

 خطیب نماز جمعه اهواز بیان کرد: بر مبنای عمل به وظیفه باید همه در میدان انتخابات بیایند. انتخابات خبرگان رهبری مهمتر است چون انتخابات خبرگان رهبری پشتوانه مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی است. 

 

منبع:ایسنا

برچسب ها: غزه ، محاکمه ، نماز جمعه
نام:
ایمیل:
* نظر: