tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۴
استاندار خوزستان گفت: ۷۸ درصد مشکلات واحدهای تولیدی راکد استان به دلیل چالش در تامین نقدینگی و بدهی بانکی است.

علی اکبر حسینی محراب شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان ضمن عرض تسلیت به مسلمانان جهان در پی شهادت مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: بانک ها در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام رشد تولید نامگذاری کرده اند باید با جدیت بیشتری از واحدهای تولیدی حمایت کنند.

وی گفت: انتظار می رود بانک های استان دغدغه بیشتری در حمایت و احیای واحدهای تولیدی با توجه به اولویت دولت سیزدهم برای توسعه و رونق صنایع داشته باشند.

حسینی محراب با اشاره به مشکل کارخانه تولید کاغذ دیبای شوشتر افزود: این کارخانه ظرفیت تولید کاغذ استان را تا ۵۰ درصد افزایش داده و بخشی از نیاز کاغذ کشور را نیز تامین می کند اما برای تامین مواد اولیه خود مشکل داشت.

استاندار خوزستان افزود: شرکت کشت و صنعت کارون در این نشست موظف به تامین باگاس( محصول فرعی نیشکر) به عنوان مواد اولیه این شرکت شد.

وی قطع گاز شرکت سیمان کارون را از دیگر مشکلات مطرح شده در این نشست اعلام کرد و افزود: گاز این شرکت به دلیل بدهی قطع شده است که در این نشست با تصویب تقسیط بدهی با وصل شدن گاز این شرکت موافقت شد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: از همه تولید کنندگان و صنایع درخواست می شود که هزینه های آب، برق ،گاز و مالیات خود را به صورت ماهانه پرداخت کنند تا با انباشت بدهی با مشکل مواجه نشوند.

امکان صادرات محصولات گلخانه ای از شمال خوزستان

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به ظرفیت بسیار خوب کشت گلخانه ای در شمال خوزستان بیان کرد: در شهرستان های ایذه و باغملک کشت گلخانه ای رونق دارد و می توان با توسعه این کشت نیاز کشورهای همسایه را از استان تامین کرد.

حسینی محراب اظهار کرد: کشاورزان کشت های گلخانه ای ساده و ارزان را هدف قراردهند ،کشت های گلخانه ای گران دیگر در اغلب کشورهای دنیا انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه در برنامه توسعه ای استان توسعه کشاورزی در شرق و شمال خوزستان هدفگذاری شده است ادامه داد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری از مهمترین پروژه های کشاورزی استان است که در شرق و شمال خوزستان دردست اجرا است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این طرح مطابق انتظار پیش نرفت افزود: به دلیل تامین نشدن آب مورد نیاز آنگونه که باید این طرح اجرا نشد به همین دلیل با عملیاتی کردن طرح فدک و انتقال آب از سد کارون سه تامین آب مورد نیاز این طرح در دست اقدام است.

حسینی محراب توسعه صنایع تبدیلی را در کنار توسعه کشاورزی در استان ضروری دانست.

در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان مشکلات واحدهای تولیدی شرکت کارون صابرین اهواز، شرکت سیمان کارون، شرکت کشت و صنعت کارون، شرکت کاغذ دیبای شوشتر و شرکت پایا پیام جنوب بررسی شد.

در خوزستان ۲ هزار واحد صنعتی وجود دارد.

بر اساس اعلام اداره کل صنعتف معدن و تجارت خوزستان تا پایان امسال یکصد واحد تولیدی راکد در استان به چرخه تولید برمی گردند.

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: