tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۳
رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به افتتاح شعبه شورای حل اختلاف اهواز، گفت: در دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف، آمادگی کامل داریم که در ابعاد مختلف به پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان کمک کنیم تا اختلافی نداشه باشند، مشکلات پیمان‌ها حل و آموزش‌های لازم داده شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت‌بهبهانی در آیین افتتاح شعبه تخصصی پارک علم و فناوری شورای حل اختلاف اهواز اظهار کرد: پیروزی مردم فلسطین را تبریک می‌گویم. امیدواریم این روزها، روزهای واپسین حیات رژیم جعلی اسرائیل و پیروزی امت محمد(ص) باشد.

وی با اشاره به آغاز اقدام برای تاسیس شعبه حل اختلاف پارک علم و فناوری از سال گذشته، ادامه داد: استان‌های دیگر در تکاپو بودند که باری از روی دوش شرکت‌های دانش بنیان بردارند اما در استان خوزستان عملا کاری برای شرکت‌های دانش بنیان توسط دادگستری انجام نشده بود. به این منظور مکاتبات تاسیس شعبه تخصصی شورای حل اختلاف انجام شد و بعد از گذراندن مراحل قانونی، مقدمات تاسیس این شعبه تخصصی فراهم شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: خوزستان دومین استان تاسیس‌کننده این مرکز است و از امروز شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اهواز در پارک علم و فناوری، آماده خدمتگزاری است.

امانت‌بهبهانی گفت: در شرایط فعلی که درگیر جنگ ترکیبی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هستیم، دشمن دنبال این است که همه کیان ما را از بین ببرد و نقطه اقتصادی را هدف گرفته است و اهرم اصلی پیشگام توسعه نظام، شرکت‌های دانش بنیان هستند.

وی ادامه داد: اگر اراده مقام معظم رهبری نبود، کشور به مقامات فعلی نمی‌رسید و همه اینها مدیون فرمایشات مقام معظم رهبری است. شرکت‌های دانش بنیان امروز نقش اساسی دارند و یکی از نقش‌های کلیدی اقتصادی و پیشرفت فعلی نظام در ابعاد اقتصادی، مربوط به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور است. عزم نظام نیز بر این اساس است و دولت نیز خوب ورود کرده است.

معاون قضایی دادگستری کل خوزستان افزود: ما در دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف، آمادگی کامل داریم که در ابعاد مختلف به پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان کمک کنیم تا اختلافی نداشه باشند، مشکلات پیمان‌ها حل و آموزش‌های لازم داده شود.

راه‌اندازی ۱۰ شعبه تخصصی حل اختلاف در برنامه

امانت‌بهبهانی عنوان کرد: شعبه پارک علم و فناوری سومین شعبه تخصصی شورای حل اختلاف در استان خوزستان است و حدود ۱۰ شعبه دیگر از جمله شعبه‌های دزفول، ورزش و جوانان، اصناف و… نیز افتتاح خواهند شد. هفته گذشته هم پنج شعبه افتتاح شدند و راه‌اندازی ۱۰ تا ۱۲ شبعه دیگر در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: کار شعبه‌های تخصصی در اختلاف‌هایی که در حوزه املاک ایجاد می‌شود، بسیار موثر است و با توجه به اینکه در املاک، ثروت مردم مطرح است اختلاف در این خصوص باعث می‌شود که رفت و آمد در دادگاه‌ها به زمان بخورد و ارزش اموال کمتر شود.

خوزستان در رتبه اول مصالحات کشور

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به اینکه استان خوزستان در مصالحات مقام اول کشوری را به دست آورده است، عنوان کرد: از آغاز کار دستگاه عدلیه از ۱۱۱ سال پیش تاکنون برای اولین بار، استان خوزستان در بحث مصالحات اول شده است در حالی که در گذشته فارس و دیگر استان‌ها اول بودند. اکنون استان خوزستان با حدود ۸۵ پله فاصله، جلوتر از تهران، فارس، اصفهان و خراسان رضوی در رتبه اول قرار گرفته و در مدت شش ماه خوزستان مهد مصالحات شده است. در پیشگیری نیز در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفته بودیم. هر جا هستیم باید سعی کنیم پرچم خوزستان را بالا ببریم؛ خوزستانی حقی دارد که ناشناخته است و هر کسی در هر سمتی باید دنبال احیای آن باشد.

وی ادامه داد: اولا امیدواریم اختلافی وجود نداشته باشد و اینکه توجه شود که راه‌اندازی این شعبه تخصصی تنها برای رفع اختلاف نیست بلکه پشتوانه حقوقی برای شرکت‌های دانش بنیان است. در شورای حل اختلاف استان خوزستان، هر جا نامی از شرکت‌های دانش بنیان است و نیاز به همراهی قضایی داشته باشند وقت و بی‌وقت شورای حل اختلاف آماده ارائه خدمات است.

امانت‌بهبهانی گفت: شورای حل اختلاف استان خوزستان در ۴۰ شهرستان و شش مجتمع در اهواز آماده ارائه خدمات است. شورا برای تقویت شرکت‌ها و رفع اختلافات و محکم کردن بدنه شرکت‌های دانش بنیان، تمام تلاش را خود را می‌کند.

وی افزود: کمیته‌های علمی و آموزشی شعبه تخصصی پارک علم و فناوری تشکیل خواهند شد و آمادگی داریم بر اساس برنامه‌ای مشخص مدیران شرکت‌ها در شورا حضور پیدا کنند و هرجا ایراد حقوقی باشد حل می‌شود.

معاون قضایی دادگستری کل خوزستان گفت: در کمیته حل اختلاف کارگری که در متن قانون کار آمده است، هیات تشخیص وجود دارد؛ آنجا پرونده‌ها بررسی می‌شوند و می‌توان از افراد دعوت و مشکلات را پیگیری کرد. علاوه بر این شعبه، یک کمیته پشتیبان نیز تشکیل می‌شود تا مشکلات بررسی و پیگیری شوند.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: