tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۱
معرفی برترین‌های جشنواره بین‌المللی زیبایی اسب اصیل عرب؛
اسب‌های «جنان» و «پریما بنت دن‌دن» از شهرستان شوش در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی زیبایی اسب اصیل عرب توانستند در دو رده رقابتی، به مقام دوم دست یابند.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این جشنواره مهرماه امسال، توسط فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران به میزبانی استان البرز برگزار شد؛ سازمان جهانی نظارت بر برگزاری مسابقات زیبایی اسب اصیل عرب جهان (ایکاهو) نیز مسئولیت نظارت و داوری را بر عهده داشت.

در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی زیبایی اسب اصیل عرب، 143 رأس اسب اصیل عرب از سراسر کشور با حضور داورانی از کشورهای بحرین، کانادا و اتریش به رقابت پرداختند.

در این دوره از جشنواره، اسب جنان به مالکیت غافل آل‌کثیر و اسب پریما بنت دن دن به مالکیت هادی ظهیری از شهرستان شوش در دو رده رقابتی جشنواره، بر اساس رأی داوران در جایگاه دوم قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب علاوه‌بر تقویم سالانه فدراسیون سوارکاری ایران در تقویم سالانه فدراسیون سوارکاری جهان نیز ثبت شده و در واقع یک مسابقه جهانی است.

جذب توریسم ورزشی با حمایت از جشنواره‌های زیبایی اسب اصیل عرب
غافل آل‌کثیر و هادی ظهیری از پرورش‌دهندگان اسب اصیل عرب، در کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه مشغول به کارند و در سال‌های گذشته نیز توانسته بودند در جشنواره‌های سراسری به مقام‌های برتر دست یابند.

این دو پرورش‌دهنده اسب اصیل عرب، خواستار حمایت‌های بیشتر مسئولین نیشکری از این رشته ورزشی شدند و بیان داشتند که حمایت از چنین جشنواره‌هایی علاوه بر رشد و ارتقای ورزش، با جذب توریسم ورزشی باعث شناساندن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان می شود.

خوزستان با اسب های اصیل عرب همواره قطب اسب های کشور بوده است و در مسابقات زیبایی و کورس همواره مقام های برتر را کسب می‌کند.

 

 
 
 

 
18401815_386
 

 
photo7150784208
 
 
 
 
photo7150787285
 
 
 
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر: