tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۹
سخنگوی صنعت آبفا:
سخنگوی صنعت آبفا گفت: پروژه فاضلاب اهواز با ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی در ۱۸۶ کارگاه فعال است.

سال‌های گذشته مساله فاضلاب اهواز به معضل مهمی برای این شهر تبدیل شده بود و با اندک بارانی، جریان فاضلاب زندگی مردم این شهر را تحت‌تاثیر قرار می‌داد.

این مشکل در گذشته محل اختلاف بین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب این شهر بود که دود این اختلاف به چشم مردم می‌رفت. اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم عزم جدی بر حل اساسی این معضل با سرعت دادن به طرح توسعه فاضلاب شهر و عملیات اجرایی آن در دستور کار قرار گرفت.

اکنون و در تازه‌ترین اظهارنظر درباره این طرح، «هاشم امینی» سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر فقط هفت نقطه بحرانی فاضلاب در اهواز باقی‌مانده است که در حال انجام کار برای حل مشکلات این نقاط هستیم.

وی ادامه‌داد: موضوع جمع‌آوری آب‌های سطحی، توسعه شبکه فاضلاب و قطع ورود فاضلاب به کارون باتوجه‌به اقدام‌های در دست انجام، از اولویت‌های طرح فاضلاب اهواز است که در حال اجرای این اولویت‌ها هستیم.

امینی با بیان اینکه تا قبل از دولت سیزدهم فقط ۳۰ درصد فاضلاب شهر اهواز تکمیل شده بود، گفت: در دو سال اخیر و با توجه ویژه دولت ۳۰ درصد دیگر از پروژه فاضلاب شهر اهواز اجرایی شده و پیشرفت این طرح به حدود ۶۱ درصد رسیده است و در تلاش هستیم به‌زودی و در کمترین زمان ممکن ۱۵ درصد دیگر از پروژه فاضلاب اهواز را تکمیل کنیم و پیشرفت فیزیکی این طرح را به بالای ۷۵ درصد برسانیم.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، با اشاره به آماده‌سازی ایستگاه‌های موجود و تجهیز آنها به پمپ افزود: تاکنون نزدیک به ۴۵۰ پمپ آماده شده و کار سرویس تابلوهای برق و لایروبی شبکه‌های فاضلاب نیز در حال انجام است.

ترمیم ۱۲۲ کیلومتر از نوار حفاری شده در اهواز

سخنگوی صنعت آبفا در ادامه با تشکر و قدردانی از صبوری و همکاری مردم شریف اهواز در اجرای شبکه فاضلاب و حفاری خیابان‌ها، گفت: ۱۲۲ کیلومتر از ۱۳۶ کیلومتر نوار حفاری ایجاد شده در اهواز، ترمیم و کار ۱۴ کیلومتر باقی‌مانده در ۳۳ خیابان شهر اهواز به‌سرعت انجام خواهد شد.

امینی افزود: از این میزان ۱۱ کیلومتر مربوط به شهر اهواز و سه کیلومتر از نوارهای حفاری در شهرستان کارون واقع شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: با تلاش پیمانکاران، تا پایان آبان‌ امسال کار ترمیم همه نوارهای حفاری شده در سطح شهر اهواز به سرانجام می‌رسد و انتظار می‌رود با تسریع کار مردم اهواز پس از این دیگر شاهد معضلی به نام فاضلاب نباشند.

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: