tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۶
مدیر عامل شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی گفت: با پایان عملیات برداشت نیشکر در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حدود ۴۵۱هزار و ۵۳۳تن شکر در واحدهای هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان تولید شد.

عبد علی ناصری اظهار کرد : این میزان تولید شکر با میزان پیش بینی و تولید سال زراعی گذشته حدود ۱۰۰هزار تن کاهش را نشان می‌دهد.

وی علت کاهش تولید شکر در واحدهای هفت گانه نیشکری خوزستان را کمی و شوری آب ، خشکسالی و شرایط خاص آب و هوایی در سال زراعی جاری بیان کرد.

تولید ۲۳هزار تن شکر در مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر وصنایع جانبی از تولید ۲۳هزار شکر در مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خبر داد.

ناصری با بیان اینکه برداشت نیشکر در کشت و صنعت هفت تپه امروز (شنبه) به پایان می رسد افزود: پیش بینی قبلی تولید شکر در این مجتمع ۳۰هزار تن بود ولی این رقم به علت شرایط نامناسب آب و هوایی محقق نشد.

مدیریت و بهره برداری از شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مهرماه امسال از بخش خصوصی و به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد.

قرار است طبق برنامه ، شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در سه سال آینده به سوددهی برسد.

۱۵۰هزار تن شکر در انبارها نگهداری می‌شود

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: هم اکنون ۱۵۰هزار تن شکر در انبارهای این شرکت نگهداری می شود.

وی با بیان اینکه نگهداری این میزان شکربه معنای احتکار نیست افزود: موجودی شکر در انبارهای این شرکت در سامانه سازمان صمت ثبت ش ده است.

ناصری با بیان اینکه مدیریت توزیع و قیمت گذاری شکر بر عهده ستاد تنظیم بازار و صمت است افزود: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هیچ گونه دخالتی در قیمت گذاری شکر ندارد.

عملیات اجرایی واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان در سطح ۸۴هزار هکتار در جنوب و شمال اهواز از دهه ۷۰ شروع شد و از ابتدای دهه ۸۰ یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیدند.

واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی، حکیم فارابی، امام خمینی(ره)، دهخدا، امیرکبیر، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی به تنهایی حدود ۴۰درصد شکر کشور را تولید می‌کنند.

واحد کشت و صنعت نیشکری کارون دیگر واحد مستقل تولید شکر در خوزستان است.

براساس برنامه چشم انداز ۱۴۰۴،  حدود ۷۰ درصد تولید شکر مورد نیاز کشور در خوزستان از تولید ۲ محصول راهبردی نیشکر و چغندرقند تامین خواهد شد.

نیاز فعلی کشور به شکر سالانه ۲.۲میلیون تن است.

منبع: ایرنا

 

 


 

نام:
ایمیل:
* نظر: