tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۰
دیدار نوروزی شهرداران و روسای شوراهای شهرها و بخش های استان خوزستان برای نخستین بار به ابتکار معاونت هماهنگی امور عمرانی و اداره کل امور شهری و شوراها با حضور دکتر صادق خلیلیان استاندار خوزستان در تالار اجتماعات شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد.

دکتر صادق خلیلیان استاندار خوزستان در این همایش با تبریک فرا رسیدن سال نو به شهرداران و روسای شوراها و بخش های استان خوزستان به ضرورت برنامه ریزی شهرداری ها جهت تامین درآمدهای پایدار در راستای کاهش اتکاء به منابعی که از طریق دولت ( امور مالیاتی) تامین و وصول می شود اشاره کرد و گفت : عوارض ارزش افزوده و آلایندگی و کمک های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در سال گذشته معادل ۳۵۸۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال ۱۳۹۹ این رقم ۱۶۹۰میلیارد تومان بوده، معادل 2/1 برابر افزایش داشته است.

نماینده عالی دولت در خوزستان تاکید کرد: عمل به انجام وظایف پیش بینی شده شوراها طبق قانون و کمک به تقویت مدیریت شهری از جمله مباحثی است که باید مورد توجه شوراهای شهر و بخش در سال جدید قرار گیرد.

رییس شورای اداری استان خوزستان در پایان خواستار توجه شهرداری ها به مبلمان شهری و مقوله زیباسازی شهری و ایجاد بسترهای تفریحی و گردشگری جهت شهروندان ، بهبود آسفالت معابر و اهتمام به حل معضل دفع آب های سطحی شد

مهندس محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان نیز در این همایش گفت : سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۵۸۰۰ تن قیر رایگان به ارزش حدود 2000 میلیارد ریال از طریق وزارت کشور و قیر بازآفرینی بین شهرداری های استان توزیع شد که انتظار میررود شهرداری ه با نظارت لازم و اولویت گذاری صحیح نسبت به آسفالت معابر اقدام کنند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خوزستان بیان داشت: بنا به دستور استاندار خوزستان ؛ در راستای نظارت بهتر و بیشتر بر امور مالی شهرداری ها، کارگروه حسابرسی مالی شهرداری های استان با ابلاغ صادره اعضاء کارگروه از ابتدای امسال شروع به کار خواهد کرد.

خانچی افزود: با توجه به ضرورت و اهمیت آموزش و پژوهش شهرداری ها و شوراها، شورای پژوهش مدیریت شهری و روستائی استان زیر نظر معاون هماهنگی امور عمرانی نیز در سال جدید کار خود را آغاز خواهد کرد.





نام:
ایمیل:
* نظر: