tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۵
محمدرضا عوض‌پور، نماینده روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خوزستان
بانک قرض الحسنه مهر ایران با اعطا وام‌های قرض‌الحسنه همواره در تلاش برای کمک به حوزه اشتغال، کارآفرینی، ازدواج جوانان، درمان و حمایت از مددجویان و حمایت از کالای ایرانی بوده و در کنار مشتری مداری و ارائه خدمات غیر حضوری با کیفیت برای رفاه حال مشتریان، ترویج فرهنگ پسندیده قرض الحسنه را مهم‌ترین اولویت و وظیفه خود می‌داند و بر آن تاکید دارد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان نخستین و بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور شناخته می‌شود که با رویکرد بانکداری اسلامی در بستر قرض الحسنه با اعطای وام‌های قرض‌الحسنه همواره در راستای بهبود وضعیت اقتصادی اقشار مختلف جامعه تلاش کرده است.


بانک قرض الحسنه مهر ایران فعالیت‌های تجاری و بنگاه‌داری انجام نمی‌دهد و از نظر میزان سرمایه یکی از برترین بانک‌های کشور بوده که سودآوری خود را از محل کارمزدهای عملیاتی بانکداری به دست می‌آورد‌.

 

این بانک در ۱۴ سال فعالیت خود در حوزه قرض الحسنه و پرداخت تسهیلات ارزان توانسته با جذب اعتماد 

مشتریان بیش از 12میلیون مشتری جذب کرده و به بیش از 11 میلیون نفر از این تعداد تسهیلات قرض الحسنه کم بهره اعطا کند.


توانمندسازی نیازمندان جامعه، تامین مایحتاج ضروری، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و رونق اقتصادی از جمله اهدافی است که بانک قرض الحسنه مهر ایران از ابتدا به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته است.


بانک قرض الحسنه مهر ایران ۲۵ درصد از کل تسهیلات قرض الحسنه و تسهیلات کم بهره را در کشور پرداخت می‌کند و این در حالی است که تنها ۵ درصد از منابع قرض الحسنه بانک‌های کشور را در اختیار دارد و این مهم نشان از موفقیت این بانک در وظیفه همیشگی خود یعنی ترویج فرهنگ قرض الحسنه دارد.


بانک قرض الحسنه مهر ایران همچنین به منظور حمایت از کالای ایرانی اقدام به ارائه کالاکارت برای خرید محصولات و کالاهای ایرانی با کارمزد اندک کرده که مورد استقبال عمومی قرار گرفته و در حمایت از تولیدکنندگان و رونق صنعت و اقتصاد کشور نقش بسزایی ایفا کرده است.


این بانک در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز مقوله قرض الحسنه را مد نظر قرار داده و برای توسعه اجتماعی و دستیابی به جامعه توسعه یافته تلاش می‌کند.


بیمه ۵۰۰ هزار خانه روستایی در استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام و پرداخت ۵۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار به ارزش یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از جمله اقدامات این بانک است.


همچنین بانک قرض الحسنه مهر ایران در قالب طرح مهر دانا در راستای بیمه نامه شخص ثالث و بدنه برای کمک به فرهنگ بیمه و خدمات آن اقدام به پرداخت تسهیلات کرده است.


احداث ۱۰۰ خانه برای آسیب دیدگان سیل لرستان، گلستان و خوزستان، بهسازی منازل و گازکشی خانه‌های مددجویان کمیته امداد به ارزش یک هزار میلیارد ریال، اهدا تجهیزات پزشکی به ارزش 300 میلیارد ریال، مشارکت در ساخت بیمارستان ۳۰۰ تحت خوابه اعصاب و روان و ساخت 5 مدرسه و ۳ خانه بهداشت و اعطا ۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه برای زلزله‌زدگان کرمانشاه، پرداخت تسهیلات برای تکمیل پروژه‌های بازچرخانی فاضلاب با هدف حمایت از محیط زیست، مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و حمایت از اشتغال آن‌ها با اعطا تسهیلات و توزیع ۳۰۰ هزار وسایل آموزشی در مناطق محروم از دیگر اقدامات انجام شده بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای مسئولیت‌های اجتماعی است.


تلاش بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای ترویج فرهنگ پسندیده قرض‌الحسنه باعث حضور موفق این بانک در عرصه‌های بین المللی شده که از جمله آن‌ها می‌توان به کسب رتبه برتر موسسات کاملاً اسلامی در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ توسط نشریه معتبر بنکر، دریافت جایزه نخبه اقتصادی جهان اسلام توسط مرکز تجارت بین الملل سازمان همکاری‌های اسلامی به دلیل ترویج بانکداری اسلامی، حمایت از تولید صنعتی، اقتصادی و اشتغالزایی و شرکت در جایزه بانک توسعه اسلامی در سال ۲۰۲۱ با ارائه ۲ طرح کالاکارت و همیاران مهر نام برد.


بانک قرض الحسنه مهر ایران از ابتدا ترویج فرهنگ قرض الحسنه را به عنوان مهم‌ترین رسالت خود دانسته و در این سال‌ها با اعطای تسهیلات قرض الحسنه در بخش‌های مختلف به این مهم‌ جامه عمل پوشانده و رضایت مشتریان، نشان از حرکت درست بانک در مسیر صحیح دارد.


آسانی در دریافت تسهیلات، تسهیلات کم بهره، افتتاح حساب، درخواست تسهیلات و دیگر امور به صورت تمام الکترونیکی، اعطا برخی وام‌ها بدون ضامن و نظایر آن از مواردیست که این بانک را زمره بانک‌های پرطرفدار کشور قرار داده است. بانک قرض الحسنه مهر ایران تلاش می‌کند در مسیر بهبود ارائه خدمات، ارائه تسهیلات کم بهره، کمک به اشتغالزایی و کارآفرینی و کمک به اقشار نیازمند جامعه مانند گذشته گام‌هایی استوار بردارد.

 
 
نام:
ایمیل:
* نظر: