tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
فرماندار هندیجان:
فرماندار هندیجان از متلاشی شدن یک شبکه گسترده و سازمان یافته قاچاق لوازم خانگی در این شهرستان خبر داد.

علی بویری با اشاره به اینکه سازمان اطلاعات سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان  شبکه سازمان یافته قاچاق کالا را شناسایی‌ و متلاشی کرد، اظهارداشت: با اقدام به موقع و اشراف اطلاعاتی پاسداران گمنام امام زمان (عج) این شبکه سازمان یافته که در چند استان و بخشی از آن در خارج کشور اداره می‌شد، متلاشی شد. 

وی ادامه داد: اعضای این شبکه قاچاق کالا، لوازم خانگی وارد شده را با سو استفاده از تسهیلات مربوط به مرزنشینان و با هدف سودجویی و تحت الشعاع قرار دادن کسب و کار مردم  بصورت گسترده در انبارهای غیرقانونی و فاقد هویت تجمیع  و به دیگر استان های کشور قاچاق می کردند.

فرماندار هندیجان یادآورشد: این افراد سودجو با سو استفاده از تسهیلات مربوط به کالای ملوانی ویژه مردم مرزنشین، شبکه ای برای انجام فعالیت های اخلالگرایانه و قاچاق کالا ایجاد کرده بودند که با رصد و هوشیاری پاسداران گمنام امام زمان (عج) سازمان اطلاعات سپاه حضرت ولی عصر (عج) این شبکه به زیر ضربه رفت.

وی ادامه داد: عوامل داخلی این شبکه هم‌اکنون دستگیر و در اختیار مقامات قضائی قرار گرفته اند.

ترخیص کالای ملوانی در هندیجان ادامه دارد

نماینده عالی دولت در شهرستان هندیجان در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه دریانوردی و تجارت یکی از مشاغل اصلی شهروندان هندیجان است، گفت: در راستای رونق اقتصادی و کسب و کار مرزنشینان، ترخیص کالای ملوانی و ته‌لنجی در هندیجان 
با رعایت قوانین و مقررات و دستورالعمل های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه دارد. 

وی تاکید کرد: عمده کالای ملوانی ترخیص شده برای رونق کسب و کار مردم وارد بازار بزرگ کالای خانگی هندیجان می شود که باعث ورود گردشگران و مسافران زیادی از سراسر استان به این شهرستان شده است. 

بویری از اقدامات سازمان اطلاعات سپاه خوزستان در برخورد با این شبکه قاچاق  تجلیل کرد و گفت: رعایت قوانین، آیین نامه ها و دستورالعمل های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ترخیص کالاهای ملوانی یک امر ضروری است.

وی افزود: به طور قطع با قانون شکنان و سودجویانی که به دنبال ایجاد شبکه قاچاق و اخلال در معیشت و کسب و کار مردم هستند قاطعانه برخورد خواهد شد.


منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: