tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
رئیس بیمارستان رازی اهواز:
قنواتی با بیان اینکه بیمارستان رازی اهواز با ۶ تا ۷ برابر ظرفیت در حال ارائه خدمت به بیماران کرونایی است گفت: در ۱۰ روز گذشته میانگین مراجعه به بیمارستان روزانه بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ نفر بوده و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار هزار بیمار بستری داشتیم.
«ماندانا قنواتی» شامگاه (شنبه 6 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه، به تشریح وضعیت بیمارستان رازی اهواز در رسیدگی به بیماران کرونایی پرداخت و اظهار کرد: با توجه به شیوع نوع دلتای ویروس کرونا، متاسفانه آمار بیماران و مبتلایان به کرونا افزایش یافته است.

رئیس بیمارستان رازی اهواز با بیان اینکه در حال حاضر این بیمارستان با ظرفیت 6 تا هفت برابری در حال ارائه خدمت به مراجعه‌کنندگان است افزود: هیچ کدام از بخش‌های ما به روی بیماران و مراجعه‌کنندگان بسته نشده و همه واحدها چه درمانی و چه پشتیبانی با همه توان به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شلوغ‌ترین بخش ما اورژانس است و بیشترین ورودی تریاژ ما 755 نفر طی 24 ساعت در هفته گذشته بوده که از این تعداد 354 کارت بستری صادر شد که احتیاج به خدمات ویژه و تخصصی‌تری دارند اضافه کرد: پیش از این نهایت این آمار به 50 تا 150 کارت می‌رسید ولی با شیوع دلتا آمار مراجعات به شدت افزایش یافته است.

قنواتی با بیان اینکه این‌ها تنها یک عدد نیست بلکه مراجعاتی است که مردم به بیمارستان داشتند و خدمات دریافت کرده‌اند ادامه داد: علاوه بر 755 مراجعه به بخش اورژانس، آمار مراجعه به درمانگاه ردمسیویر این بیمارستان روزانه از 8 صبح تا 9 شب به 500 بیمار رسیده و به جز آن 200 بیمار هم در بخش‌های عادی و ویژه بستری هستند که همه آنها نیاز به رسیدگی دارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هر پرستار در هر شیفت کاری به 20 بیمار ارائه خدمت می‌کند با صبوری و در کنار تمام ناملایمات تصریح کرد: پرسنل ما با تمام توان از ابتدای اسفند 98 تا امروز در حال ارائه خدمت هستند و 98 درصد آنها نیز از این بیمارستان جابه‌جا نشدند و همه با عشق خدمت به مردم با همه سختی‌ها کار می‌کنند.

رئیس بیمارستان رازی اهواز عنوان کرد: در این بیمارستان از ابتدای اسفند 98 تا پایان سال 99 یعنی 13 ماه در قسمت تریاژ 39 هزار و 600 بیمار مراجعه داشته که این آمار از پنج ماه ابتدایی سال 1400، 33 هزار و 759 مراجعه رسیده؛ این‌ها آماری است که در سیستم ثبت شده و به جز مراجعات مشاوره و .. است.

وی ابراز کرد: در اسفندماه سال 98، 709 پرونده و در سال 99، 12 هزار و 666 پرونده در این بیمارستان تشکیل شده اما در پنج ماه اول سال جاری 17 هزار و 472 پرونده تشکیل شده که آمار بسیار بالایی است و همه این آمار نشان‌دهنده ارائه خدمت به بیماران بوده است.

قنواتی با بیان اینکه در سال 99، هفت هزار و 160 نفر و در پنج ماهه امسال چهار هزار و 141 نفر در بیمارستان رازی اهواز بستری شدند اذعان کرد: در پنج ماه نخست امسال نیز 10 هزار و 832 بیمار حداقل در چهار نوبت از درمانگاه رمدسیویر خدمات درمان سرپایی را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر روزانه بین هشت تا 14 بیمار در انتظار آی سی یو داریم که این مساله، بی‌رحمی دلتا و بدحال‌تر شدن بیماران را نشان می‌دهد اما آمار فوتی بیمارستان رازی نسبت به سایر بیمارستان‌های استان خوزستان و دیگر نقاط کشور کمتر است.

رئیس بیمارستان رازی اهواز خاطر نشان کرد: در 10 روز گذشته میانگین مراجعه به بیمارستان روزانه بین 650 تا 700 نفر بود که این آمار شب گذشته به 580 نفر کاهش پیدا کرد و امیدواریم این روند کاهشی ادامه یابد.

 وی از مردم خواست با رعایت سه نکته از انتشار ویروس کرونا جلوگیری و به خود و پرسنل بهداشت و درمان کمک کنند و گفت: این نکات شامل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در هر شرایطی، دوم استفاده مداوم از ماسک و سوم پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی است.

 قنواتی تاکید کرد: تا این موارد رعایت نشود نمی‌توان کرونا را کنترل کرد و هر چند که همه بسیج شوند و بیمارستان و تخت اضافه کنند ولی تا مردم همکاری نداشته باشند و به این سه نکته توجه نکنند اقدامات انجام شده بی‌نتیجه خواهد بود؛ واکسیناسیون و درمان تا حدی جواب می‌دهد اما بدون همکاری مردم کار به جایی نمی‌رسد.

 وی با اشاره به اینکه روزانه پنج تا هفت نفر از پرسنل بیمارستان رازی درگیر کرونا می‌شوند اظهار کرد: یک مشکلی که بین مردم و بیماران وجود دارد این است که وقتی بدحال می‌شوند به بیمارستان مراجعه می‌کنند در صورتی که اگر همان ابتدای بیماری که علائم کمتر است مراجعه کنند، بهتر و سریع‌تر می‌توان بیماری را مدیریت کرد.

رئیس بیمارستان رازی اهواز با بیان اینکه برای ارائه خدمات بهتر به بیماران تعداد تخت‌های آی سی یو را افزایش دادیم تصریح کرد: تا جایی که ایمنی بیمارستان اجازه دهد به تمامی بخش‌ها ظرفیت جدید اضافه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه دچار کمبود نیروی انسانی چه در بخش پشتیبانی و چه درمانی هستیم و برای جبران آن تایم شیفت پرسنل افزایش یافته است اضافه کرد: نیروهای جهادی نیز هم به لحاظ روحی و روانی و هم کمک به کادر درمان اقدامات خوبی را ارائه می‌دهند.

قنواتی به بیماری قارچ سیاه اشاره کرد و یاد آور شد: قارچ سیاه از قبل بوده و بیماری شناخته شده‌ای است و با ضعف سیستم ایمنی بدن و مصرف بی‌رویه کورتون رشد می‌کند و از آنجا که کرونا موجب ضعف بدنی می‌شود و برای درمان آن نیز از کورتون استفاده می‌شود، این بیماری بیشتر نمود پیدا کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: