tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۱
سید یعقوب رضوی

جانفشانی در بیمارستان‌ گلستان اهواز و دیگر شهرهای خوزستان؛ جلوه‌گری مدافعان سلامت و تکرار جلوه‌های ایثار در برابر ویروس منحوس کرونا و اینجا هم دفاع مقدس ادامه دارد!خیز جدید کرونا در خوزستان و قامت مدافعان سلامت گلستان اهواز هم شکست!

تلاشی که امروز کادر درمانی و پرستاری بیمارستان‌ گلستان اهواز و دیگر شهرهای خوزستان در مراقبت از بیماران مبتلا به «کرونا» می‌کنند، تکرار جلوه‌های ایثار و فداکاری است، که سالیان قبل در دوران ۸ سال دفاع مقدس دیده‌ایم.

برای شکست ویروس منحوس کرونا باید با هر امکاناتی که شده به جنگ آن برویم، سربازان و فرماندهان خط مقدم این جنگ در حقیقت کادر بهداشتی و درمانی هستند و تلاشی که امروز کادر بهداشتی و درمانی و پرستاری بیمارستان‌ گلستان اهواز و شهرهای خوزستان در مراقبت از بیماران مبتلا به «کرونا» می‌کنند، تداعی‌کننده تلاش‌های شبانه‌روزی جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس است.

«بیمارستان گلستان اهواز هم زیر بار سنگین کرونا قرار گرفت، در هیچ روزی از آغاز کرونا فشار آنقدر سنگین نشده بود.»

دکتر میثم معزی طی پیامی بیان کرد: هم اکنون اوضاع ویروس منحوس کرونا بسیار اسفناک بوده و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و درمانی با فاجعه‌ی انسانی مواجه می‌شویم.

رئیس بیمارستان گلستان اهواز در ادامه افزود: طی پنج روز گذشته تقریباً به سه هزار نفر نیز به صورت سرپایی خدمات داروهای تزریقی ارایه شده که این آمار بی سابقه است. مردم دید و بازدیدها و دورهمی ها را تعطیل کنند و بجز موارد ضروری از منازل خود خارج نشوند. و عملاً ظرفیت بخش‌های مراقبت ویژه و اورژانس بیمارستان کاملاً تکمیل شده‌اند.

دکتر معزی در پایان گفت: متاسفانه باموج بسیار سنگین پیک پنجم کرونا مواجه هستیم و روند یک ماه الی ۴۵ روز این پیک ادامه دارد و انتظار ما از مردم این‌ست که مداومت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را لحاظ کرده و در صورت عدم همراهی و همکاری مردم؛ کادر درمانی و بیمارستان به هیچ عنوان پاسخگو نخواهد بود.

دکترفرهاد ابول نژادیان همچنین در پیامی ویدیویی اعلام کرد: بیمارستان‌های استان خوزستان مملو از بیمارانی است که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

وی اظهار داشت: همکارانم در بخشهای بهداشتی و درمانی شبانه روز مشغول خدمات رسانی به بیماران هستند، ولی سیل مراجعان بسیار بالا است. اگر می خواهید در امان باشید و کارتان به بیمارستان نکشد، ۲ هفته تحمل کنید و در خانه هایتان بمانید تا پیک جدید کرونا فروکش کند.

مدافعان سلامت از مدیران، پزشکان، متخصصان، پرستاران، کادر بهداشتی و حتی نیروهای خدماتی در فرآیندی دشوار در دوران کرونایی با تلاش مثال‌زدنی آنچه در توان داشتند برای حفظ سلامت جامعه در طبقِ اخلاص قراردادند.

از تک‌تک برادران و خواهرانم در بیمارستان گلستان اهواز و شهرهای خوزستان که در عرصه سلامت با اخلاص و ایمان تلاش می‌کنند، صمیمانه قدردانی می‌کنم و اعلام می‌دارم در این دفاع مقدس تا شکست نهایی ویروس منحوس کرونا در کنار شما و همراه شما هستیم.

بی‌شک این جهاد و از خود گذشتگی مدافعان سلامت بیمارستان گلستان اهواز و دیگر بیمارستان‌های کربلایی ایران استان خوزستان، همچون مدال زرینی بر سینه جامعه پزشکی در تاریخ این مرز و بوم خواهد ماند و یادآور خاطره حضور مجاهدان جامعه پزشکی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و کمک‌رسانی به رزمندگان دفاع مقدس است.

از عموم شهروندان عزیز خوزستانی تمنا داریم، در خانه هایتان بمانید، پدیده‌ی ویروس منحوس کرونا را جدی بگیرند، ضمن آرزوی صحت و صلابت برای کادر درمانی و بهداشتی شهرهای استان خوزستان و خاضعانه مردم از ترددهای غیرضروری در مراکز درمانی بپرهیزید. و پروتکل های بهداشتی به عنوان یک واجب بزرگ باید به طور دقیق از سوی همگان رعایت شوند.

خطر بیخ گوش شماست!

نام:
ایمیل:
* نظر: