tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
روستای قلعه‌چنعان شهرستان کارون نیز از نقاطی است که با بحران آبگرفتگی و سرریز فاضلاب دست و پنجه نرم می‌کند.
هماپرس؛
به نقل خبرگزاری فارس از اهواز، این روزها با افزایش تعداد روزهای بارانی و بارش باران رحمت الهی، مردم بسیاری از مناطق استان خوزستان در کنار تمام خوشحالی‌های ناشی از بارندگی، غمی بزرگ دارند و آن هم بحث تکراری آبگرفتگی و مشکل فاضلاب است.

آبگرفتگی و بالازدن فاضلاب مشکلی است که هیچ گاه در خوزستان به‌صورت اصولی حل نشد و مردم از آسیب‌های متعدد این معضل در امان نیستند.

یکی از مناطق حاشیه‌ای و محروم در نزدیکی شهرستان‌های اهواز و کارون که این روزها بدجوری درگیر مشکل فاضلاب است، روستای پرجمعیت قلعه‌چنعان است.

احمد باوی معروف به ستاز زرگانی، رئیس شورای روستای قلعه چنعان در خصوص وضعیت اسفناک فاضلاب این روستا، اظهار کرد: چند سالی از تغییر سیستم فاضلاب روستا از جوی‌های سنتی به فاضلاب زیرزمینی می‌گذرد اما باز هم شاهد بالا آمدن فاضلاب در سطح خیابان‌ها و بلوار اصلی قلعه چنعان هستیم.

وی افزود: فاضلاب در تمام روستای قلعه چنعان معیوب است و خللی که در این سیستم وجود دارد باعث می‌شود آشغال زیادی به شبکه فاضلاب وارد شده و پمپ‌ها از کار بیفتند.

باوی گفت: بخشدار بخش مرکزی در هر مشکل یار و یاور ما است ولی چون اداره آب و فاضلاب روستایی همکاری نمی‌کند، خود دهیاری اقدام به حل مشکل می‌کند که چون ‌با کمبود وسایل مواجه هستیم، بعضا خود کارگران به در‌ون چاه فاضلاب می‌روند و مجبور می‌شوند اینگونه گرفتگی لوله‌های فاضلاب را برطرف کنند.

رئیس شورای روستای قلعه چنعان عنوان کرد: کلاً اداره آب و فاضلاب ما انگار تعطیل است و اقدام اساسی انجام نمی‌دهد؛ به‌نظر می‌رسد اصلاح سیستم فاضلاب این روستا به‌صورت اصولی حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه در پی داشته باشد.


وی در پایان گفت: نمی‌دانم نمایندگان مجلس و مسؤولان آبفا چرا نسبت به وضعیت دردناک فاضلاب این روستا بی‌تفاوت هستند.

باید دید سریال تکراری مشکل فاضلاب، بالاخره کی قرار است به‌صورت اصولی در خوزستان حل شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: