tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ممکن است نرخ بنزین ۱۵۰۰، ۱۸۰۰ یا ۲ هزار تومان شود و دیگر بیشتر از ۲ هزار تومان نخواهد بود و همچنین احتمالا دو نرخی بودن بنزین در بودجه ۹۹ حذف می شود.

هماپرس؛

به نقل ازافکارنیوز، هادی قوامی با اشارهبه تقدیم لایحهبودجه 99بهمجلسشورای اسلامی گفت: لایحه بودجه روز گذشته توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شد، بودجه عمومی دولت بود چرا که بودجه شرکت های دولتی یک ماه قبل به مجلس و سپس به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه شد و در حال حاضر در حال بررسی در کمیته محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه است و گزارش بودجه شرکت های دولتی به همراه بودجه عمومی دولت در مجلس بررسی می شود.

وی افزود: نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند پیشنهادات خود را در مورد بودجه عمومی به کمیسیون های تخصصی ارائه دهند و کمیسیون ها هم ۱۰ روز فرصت دارند پیشنهادات خود را آماده کنند و سپس به کمیسیون تلفیقارائه دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با یادآوری اینکه کمیسیون تلفیق حدود ۴۵ روز فرصت دارد لایحه بودجه را بررسی کند و گزارش نهایی خود را به صحن علنی تقدیم کند،اظهار داشت:البته با توجه به اینکه نمایندگان درگیر انتخابات هستند، ممکن است گزارش نهایی کمیسیون تلفیق به صحن ارائه شود و نمایندگان هم پیشنهادات خود را ارائه کنند و از ۴ اسفندماه و پس از انتخابات مجلس، ظرف ۲-۳ هفته بودجه ۹۹ در مجلس قطعی می شود.

قوامی با اشاره به ویژگی های بودجه ۹۹ گفت: همچنان دو سوم بودجه کل کشور بودجه شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت است که بنا بود این بودجه کاهش یابد و انتظار داشتیم که یک سوم بودجه کشور، بودجه شرکت های دولتی باشد.

وی یادآور شد: برای اولین بار و در سال ۹۹ از محلدرآمد نفتبرای هزینه‌هایی همچون حقوق و دستمزد هزینه نمی‌شود و آنچه از نفت به دست می‌آید صرف فقط طرح‌های عمرانی خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: