tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: بر اساس یک تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد برکت قرار شد مرکز جامع سرطان با پیشرفته ترین امکانات در مکان فعلی بیمارستان شفا احداث شود و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور قرار گیرد
دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در شورای سلامت که روز دوشنبه 9 اسفند ماه 95 در سرسرای اداری استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر فرصتی به دست آمده تا بتوانیم عقب ماندگی خدمات بهداشت درمانی استان نسبت به کشور را جبران کنیم ولی پروژه های عمرانی به خاطر مشکلات بین بخشی مانند هزینه پروانه ساخت و... راکد مانده است.

وی افزود: بزرگترین دستاورد اجتماعی دولت در حوزه سلامت است و در همین زمینه اعتباری برای خدمات درمانی به استان ما تعلق گرفته است. ولی شرط استفاده از این اعتبارات اختصاص زمین توسط نهادهای شهری یا خیرین برای امر ساخت و ساز است.
 
ایدنی ادامه داد: متاسفانه به خاطر بخشی نگری فرصت دارد از دست می رود در حالی که می شود برای کمک به مردم تسهیل گری در این زمینه صورت گیرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اعلام آنکه در زمینه تخت های بیمارستانی در استان از استاندارد کشوری فاصله داریم، گفت: فعالیت های دولت یازدهم در زمینه خدمات درمان از کل 30 سال گذشته بیشتر بوده است و در همین زمینه بیمارستان های مسجد سلیمان، دشت آزادگان، ابوذر اهواز و سوانح سوختگی در حال احداث است و ان شاء الله تا پایان عمر دولت یازدهم به بهره برداری خواهند رسید.

ایدنی اضافه کرد: در ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید، متأسفانه در حوزه درمان با کمبود بیش از 2500 تخت بیمارستانی در استان مواجه بودیم. بنابراین لازم بود مداخلات جدیدی در بخش سلامت در استان خوزستان انجام شود و زیرساخت های فیزیکی بصورت قابل توجهی ارتقاء یابد.
 
رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور بیان داشت: پس با پیگیری های انجام شده، بیش از 176 میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت بهداشت برای تکمیل بیمارستان های نیمه تمام استان اختصاص داده شد و خوشبختانه با این اعتبارات توانستیم بیمارستان 22 بهمن مسجدسلیمان را به بهره برداری برسانیم.
 
وی با اشاره به اینکه با انعقاد تفاهم نامه ای با سپاه پاسداران، توانستیم 400 تخت بیمارستانی را با هزینه ای اندک در اختیار بیماران استان قرار دهیم، اذعان داشت: خوشبختانه علیرغم تمام مشکلات درون استانی در زمانی کوتاه توانستیم بلوک های ساختمانی بلااستفاده متعلق به بیمارستان شهید بقایی را بازسازی و 400 تخت از 520 تخت بیمارستان بقایی را که از سال 70 راکد مانده بود در قالب بیمارستانی مجزا تحت عنوان شهید دکتر بقایی٢ آماده بهره برداری کنیم که با توجه به لیست طولانی انتظار بیماران سرطانی، مقرر شد بیماران سرطانی به این بیمارستان منتقل شوند.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با بیان اینکه ان شاء الله روز شنبه 14 اسفند 95بیمارستان شهید بقایی 2 با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح می شود و بخشی از مشکلات تخت های بیمارستانی ما برطرف خواهد شد، عنوان داشت: این بیمارستان دارای بخش های آنکولوژی مردان، زنان،ICU و CCU، داخلی، جراحی، ارتوپدی، عفونی با پزشکان متخصص و فوق تخصص است و هزینه ای بالغ بر 150 میلیارد ریال برای بهسازی، نوسازی و تجهیز بیمارستان از منابع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و وزارت بهداشت هزینه شده است.

وی گفت: در حال حاضر بیمارستان شفا دارای 140 تخت برای برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به سرطان است و لیست انتظار طولانی در نوبت های شیمی درمانی وجود دارد، زیرا از استان های ایلام، جنوب لرستان، بخش هایی از بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب عراق برای درمان بیماری سرطان به استان مراجعه می کنند.

ایدنی ادامه داد: خبر خوشی که در این زمینه می توان گفت این است که بر اساس یک تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد برکت قرار شد مرکز جامع سرطان با پیشرفته ترین امکانات در مکان فعلی بیمارستان شفا احداث شود و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور قرار گیرد.

وی افزود: در آستانه افتتاح بیمارستان انتظار داریم مسائل بیرون بیمارستان شامل ورودی نامناسب بیمارستان، نبود سرویس های تاکسی و اتوبوس، نبود فضای سبز، روشنایی در شب و ضعف در مبلمان شهری برطرف شود.

ایدنی اضافه کرد: روز گذشته در مجمع ملی سلامت از نهاد و دستگاههایی که به صورت فرابخشی از سلامت حمایت کردند تقدیر شد اما خوزستان رتبه ای نداشت.
 
رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه 21 هزار تخت بیمارستانی تا پایان دولت یازدهم در کشور افتتاح می شود گفت: در آغاز دولت فعلی بیش از 2 هزار و 500 تخت در استان نسبت به استاندارد ملی کمبود داشتیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: منابع مالی پروژه های عمرانی با توجه به حمایت های وزیر بهداشت تامین شد و خوشبختانه بیمارستان سوسنگرد بعد از 15 سال توقف ظرف مدت یک سال افتتاح شد.

ایدنی گفت: یک هزار میلیارد ریال منابع مالی برای به روز شدن بهداشت استان تعریف شده و با این منبع مالی، امکان تهیه زمین برای مراکز بهداشتی وجود ندارد چون منابع آن باید توسط دستگاههای ذیربط استان از جمله شهرداری و خیرین تامین شود و این مشکل به علت بخشی نگری است.
نام:
ایمیل:
* نظر: