tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۰
مديرعامل شرکت نفت فلات قاره خبر داد:
مديرعامل شرکت نفت فلات قاره ايران با اشاره به ورود يک دستگاه دکل جديد حفاري به طرح توسعه ميدان‌هاي نفت و گاز ايران در خليج فارس از افزايش تعداد دکل‌ها در توسعه ميدان‌هاي مشترک نفتي خبر داد.
به گزارش هماپرس به نقل از روابط عمومي شرکت ملي نفت ايران (NIOC)، مهندس سعيد حافظي در تشريح برنامه‌هاي حفظ و نگهداشت توليد نفت در ميدان‌هاي مشترک در خليج فارس، گفت: با توجه به محدوديت منابع مالي و تعداد دکل‌هاي دريايي، هم‌اکنون اولويت نخست توسعه، حفظ و نگهداشت نفت و گاز با ميدان‌هاي مشترک است.
وي با اعلام اين که هم‌اکنون در ميدان مشترک نفتي سلمان به طور همزمان سه دستگاه دکل حفاري مشغول به فعاليت هستند، تصريح کرد: در اين ميدان مشترک علاوه بر حفظ و نگهداشت توليد نفت و گاز، طرح توسعه نيز در دستور کار قرار دارد.
حافظي با بيان اين که هم‌اکنون بيشترين تعداد دکل‌هاي حفاري دريايي در طرح توسعه ميدان‌هاي مشترک نفتي فروزان و سلمان مشغول به کار هستند، اظهار کرد: با وجود اين که در ميدان‌هاي دريايي به دليل پتانسيل دروني کم، افت توليد سالانه بالايي (به طور ميانگين 12 تا 13 درصد) وجود دارد، شرکت نفت فلات قاره اجازه نداده است تا در ميدان‌هاي مشترک اين افت توليد خود را نشان دهد.
 مديرعامل شرکت نفت فلات قاره با يادآوري اين که در حال حاضر سياست شرکت ملي نفت ايران استفاده از دکل‌هاي حفاري ايراني است، اعلام کرد: از اين رو نخستين مناقصه براي اجاره يک دستگاه دکل دريايي برگزار شده و يک شرکت حفاري خصوصي پس از انجام مراحل فني، مالي و شرکت در مناقصه توانست در بين چهار شرکت داراي دکل حفاري دريايي برنده شود.
حافظي با بيان اين که دکل حفاري اين شرکت بخش خصوصي به زودي فعاليت‌هاي خود را در طرح‌هاي نفت و گاز خليج فارس آغاز مي‌کند، تاکيد کرد: مناقصه دوم نيز منتشر و به زودي با هدف افزايش تعداد دکل‌هاي در حال کار شرکت نفت فلات قاره ايران برگزار خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: