tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
دکتر نوبخت مطرح کرد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: شمارش معکوس برای رفع تحریم نظام بانکی و بانک مرکزی کلید خورده است .
به گزارش هماپرس، دکتر محمدباقر نوبخت امروز در همایش و نمایشگاه تراکنش اظهار داشت: هم اکنون آغاز شمارش معکوس برای رفع تحریم نظام بانکی و بانک مرکزی شروع شده است و از این رخدادی که در آینده‎ای نزدیک به وقوع خواهد پیوست باید با یک نگاهی به گذشته نظام بانکی کشور، توانست برنامه مدونی را تدوین کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: شاید برنامه‌های مورد نظر طی دو سال گذشته به درستی تحقق نیافته است اما با توجه به فضای سخت تحریم و محدودیت های ایجاد شده در فعالیت‌های بانکی، لغو تحریم بسیار ارزشمند بوده است.

نوبخت همچنین ادامه داد: مرکز آمار ایران شاخص تورم مهر ماه گذشته را روند کاهشی اعلام کرده و گفته است که در حال حاضر روند نرخ تورم به 13.3 درصد تقلیل پیدا کرده همچنین تورم نقطه به نقطه نیز به 10.9 و ماهانه به 0.8 درصد رسیده است که این نشان از سنجیده عمل کردن بانک‎های کشور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: تا آغاز لغو تحریم ها بانک مرکزی باید همت کند تا با ابزار پولی و مالی به سرعت‌بخشی خروج از رکود و ایجاد رشد اقتصادی دست یابد.

نوبخت افزود: نکته مهم دوران پساتحریم همزمانی آن با برنامه ششم توسعه است که موضع تأمین مالی و ابزارهای مالی مورد توجه برای دست یافتن به رشد 8 درصدی اقتصادی در مرکز توجه قرار می گیرد.

نوبخت خاطرنشان کرد: برای دست یافتن به چنین رشدی سالانه حدود 800 هزار میلیارد تومان تا هزار و 63 میلیارد تومان نیاز است بنابراین باید در عرصه فناوری اطلاعات و تأمین مالی از همه ابزارها کمک گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر: