tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
وزیر اقتصاد در افتتاحیه اجلاس بانک جهانی و صندوق بین المللی پول:
ایران به عنوان یکی از اعضای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول همیشه تعهد خود را به موسسه های بین المللی ایفا کرده است و انتظار دارد این موسسه ها خدمات خود را برای توسعه پایدار کشورم ایفا کند.
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: فصل جدیدی از ارتباطات اقتصادی ایران با کشورهای جهان گشوده شده است.
  • به گزارش هماپرس  به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، علی طیب نیا  در آیین گشایش اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول که رؤسای بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و وزبران اقتصادی کشورهای عضو و رؤسای کل بانک مرکزی را در لیما پایتخت کشور پرو گردهم آورده است، اظهار کرد:. ایران از جمله کشورهایی است که با ظرفیتهای بالای اقتصادی، می تواند به عنوان کشوری نوظهور باشد.

    وی دارا بودن منابع طبیعی موقعیت راهبردی، سرمایه انسانی تحصیلکرده ، بازار بزرگ داخلی، زیر ساختهای مناسب را تنها بخشی از مزیتهای اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: همه این مزیتها، تنها بخشی از مزیتهای اقتصادی ایران هستند که در میان کشورهای خاورمیانه موقعیت انحصاری دارد. 

    وزیز اقتصاد یادآور شد: با تلاشهای انجام شده شاهد بهبود اقتصادی و کنترل تورم در ایران بودیم.

    طیب نیا توسعه بیشتر اقتصاد ایران را مستلزم انتقال دانش فنی،سرمایه گذاری مستقیم خارجی و تامین منابع مالی دانست و افزود: انتظار می رود در این بخشها بانک جهانی و دیگر موسسه های بین المللی توسعه ای بتوانند به ایران در دستیابی به این مسیر کمک کنند.
     
    وی تصریح کرد: ایران به عنوان یکی از اعضای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول همیشه تعهد خود را به موسسه های بین المللی ایفا کرده است و انتظار دارد این موسسه ها خدمات خود را برای توسعه پایدار کشورم ایفا کند.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: بانک جهانی می تواند به دلیل نقش توسعه ای در تامین مالی کشورها، برای توسعه کشورهای عضو، بدون تبعیض نقش خود را انجام دهد.

    طیب نیا تصریح کرد :پس از سالها مشکل در ارتباطات ایران و بانک جهانی به دلیل تحریمهای جهانی، هم اکنون زمان آن است که کشورها بویژه ایران از تامین مالی و فاینانسهای بانکهای توسعه ای یهره مند شوند.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: همکاری با موسسه های توسعه ای بین المللی بالاترین اولویت برای ایران است.

    طیب نیا تاکید کرد: انتظار دارم نه تنها در تامین مالی بلکه تجارت و سرمایه گذاری موسسه های توسعه ای بین المللی در این فصل جدید ازارتباطات از این فرصت استفاده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: