tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۱۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
قابل ذکر است تعدادی از امضا کنندگان این نامه اعضای هیات علمی جوان پیمانی و بعضا"بورسیه هستند که آقاي دكتر صدري نسب ریاست محترم دانشگاه پس از آگاهي از محتواي نامه بصورت غير مستقيم تهديد كرده اند كه قرارداد آنان لغو خواهد گرديد.


وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

سلام علیکم

احتراما"ضمن ابراز مسرت از انتصاب شایسته حضرتعالی بسمت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به استحضار می رساندکه دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر دانشگاه تخصصي کشور در زمينه علوم دريايي است و بدلیل نیاز کشور و نبود دانشگاهی با تخصص مشابه در منطقه، از سوی هیات وزیران بعنوان یک دانشگاه بین المللی شناخته شده است؛ تا علاوه بر ايجاد موقعيت علمي شایسته، بتواند فرهنگ ايراني اسلامي هر چه بیشتر در این منطقه رواج دهد. در راستای پیشبرد این اهداف گام هاي ارزشمندی برداشته شد تا آن جا که در سال 1384 اين دانشگاه محروم و کم برخوردار رتبه برتر پژوهشي را بین دانشگاههای کشور كسب نمود. متاسفانه در سالهای اخیر، و علی الخصوص پس از انتصاب آقای دکتر صدری نسب بعنوان ریاست دانشکاه این روند رو به رشد رو به فرود نهاد. اتخاذ تصمیمات نابجا و اجرای سیاست های غیر اصولی مغایر با ارزش های یک نهاد علمی از سوی ایشان (چنان چه به تفصیل در ذیل بیان شده است) محصولی جز تنزل کیفیت علمی و معنوی این دانشگاه به بار نیاورده است. ایشان با سوء استفاده از جایگاه خود و بی توجه به اصل شایسته سالاری، با به کارگیری اطرافیان و سپردن مسئولیت های مهم به آنها، ضمن ایجاد فضای امنیتی سبب تنزل جایگاه علمی دانشگاه و از میان رفتن انگیزه فعالیت آموزشی و پژوهشی و ایجاد جو یاس و دلسردی در دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه گردیده است. متاسفانه در ذکر بی تعهدی وی بایستی تا بدانجا نقل قصه کرد که ایشان، بواسطه ارتباطات موجود در دولت قبل، نسبت به انتقال دایم خود از گروه فیزیک دریا دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به گروه عمران محیط زیست دانشگاه تهران اقدام کرده تا پس از اتمام دوران ریاستش در آن دانشگاه مشغول به کار شود؛ امری که در شرایط عادی و برای اساتیدی که از رانت های موجود بی بهره اند به سادگی امکان پذیر نمی باشد. از سوی دیگر ایشان به عنوان عضوی از گروه فیزیک دریا در حال حاضر مسئولیت راهنمایی ده رساله دکتری و بیش از این تعداد پایان نامه کارشناسی ارشد را عهده دار است در حالی که این سوال مطرح می شود که با وجود مسئولیت های ایشان چگونه امکان هدایت با کیفیت این تعداد پایان نامه و رساله برای ایشان وجود دارد، جز این که گروه آموزشی مذکور تنها ابزاری برای ارتقاء صوری علمی و منبع درآمدی برای ایشان تبدیل شده است. از مهمترین موارد سوء مدیریت نامبرده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-امنيتي كردن شديد فضاي دانشگاه مغاير با شئونات اخلاق اسلامي و حقوق شهروندي، و ترويج جو خبرچيني و تملق در دانشگاه

2-کنار گداشتن افراد با سابقه از مدیریت، منزوی کردن نیروهاي ارزشي و دلسوز، استفاده از افراد وابسته کم تجربه، بازنشسته و بعضا دانشجو در پستهای حساس دانشگاه نظیر معاونت اداری مالی و آموزشی دانشگاه ، ریاست واحد پردیس و پژوهشکده علوم دریایی، انحصاری وگردشي كردن پستهابين افراد خاص و نزديك عليرغم وجود افراد شايسته و دلسوز و با کفایت.

3-تحمیل نظرات خود به کلیه شوراهای دانشگاه و میدان دادن به افراد متملق و فرصت طلب.

4-انحصاری کردن طرح های پژوهشی درون و برون دانشگاهی برای خود و افراد نور چشمی و جلوگیری از سایرین در مشارکت.

5-بی احترامی به اعضای هیات علمی و جریمه کردن آنان بدون اطلاع قبلی از طریق کسرکردن مبالغی از گرانت و ياحقوق ماهيانه، جلوگیری از شرکت آنان در کنفرانسها و عدم پرداخت حق ماموریت.

6-حاکم کردن جو امنیتی در دانشگاه به کمک حراست و پرونده سازیگستردهبرای اعضای هیات علمی،کارمندان و حتی دانشجویانیکه به هردلیل با مواضع ایشان موافق نیستند. تلاش در سياسي جلوه دادن مطالب قانوني آنان، ايجاد جو رعب و وحشت در دانشگاه با سوء استفاده از ابزارهايی مانند جذب، پايه، حضور و غیاب، پژوهانه، و تجسس در امور شخصي اعضاي هيأت علمي

7- جلوگیری و به تاخیر انداختن تبدیل وضعیت و ارتقای عمودی اعضای هیات علمی علیرغم اینکه تعدادی از آنان از پژوهشگران برتر استانی هستند.

8- سلب اختیار از گروههای آموزشی در جذب اعضای هیات علمی و دفع اساتید بورسیه بویژه در رشته فیزیک دریا، جلوگیری از دادن کلاس به اعضای هیات علمی منتقد و اتلاف انرژی و زمان نیرو های علمی دانشگاه.

9- در انحصار گرفتن بودجه دانشگاه و عدم تخصیص بودجه به دانشکده ها.

10- عدم موفقیت در جذب بودجه و بی توجهی به تجهیز برخی از آزمایشگاهها (از جمله آزمایشگاههای آلودگی و شیمی دریا) علیرغم داشتن دانشجوی تحصیلات تکمیلی در رشته مربوطه؛ (براي نمونه از حدود سه سال پيش مبلغ 8 ميليارد ريال جهت خريد تجهيزات آزمايشگاهي اختصاص داده شده بود، كه تا كنون اقدامي جهت خريد آنها بعمل نيامده است). بیشتر خرید تجهیزات آزمایشگاهی و هزينه اعتبارات دانشگاه بر اساس رابطه و میل شخصی صورت می گیرد (همانند ازمایشگاه فیزیک دریا، ازمایشگاه خیس و شيلات).

11- حضور كمرنگ ایشان در دانشگاه(تقريبا دو روز در هفته) و عدم اشراف کامل به مشکلات و نیازهای دانشگاه؛ ایشان حدود 8 سال است بجاي اسكان در كوي اساتيد دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر، در منزل سازمانی دانشگاه در اهواز زندگی می کنند. ریاست همزمان منطقه 6 دانشگاههای آزاد در سالهای اخیر بوده و با توجه به انتقال دایم به دانشگاه تهران؛ ایشان بعنوان مامور در دانشگاه حضور دارند!

12-اهمیت ندادن به نظر اعضای هیات علمی درمورد مسایل آموزشی و پژوهشی دانشگاه. در طی دوران ریاست ایشان غیر از جلسه ای در چند ماه اخیر هیچگونه نشستی با اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه نداشته است و به موارد مطرح شده درجلسه برگزار شده نیز ترتیب اثری داده نشده است.

13- عدم پیگیری مسایل و مشکلات و مطالبات اعضای هیات علمی و کارمندان.

14- جلو گیری از ادامه تحصیل اعضای هیات علمی مربی شایسته و سختكوش و موافقت با تحصیل افراد نزدیکتر به خود.

15- به تعویق انداختن تعمدی مطالبات مستخدمین، عدم اعطای حق مسکن، انتقال آنها به دیون و عدم احساس مسئولیت در پرداخت آنها.

16-تفسیر به رأی قوانين، مقررات و آئين نامه ها . از اين حربه براي جلوگيري از جذب، اعطاي پايه، و ارتقاي اعضاي هيأت علمي در كميته هاي دانشكده و دانشگاه كه خود رياست آنها را بعهده دارد، استفاده می نماید.

17-استفاده ابزاری از بسیج اساتید برای احراز پست مدیریت و کنار زدن نیرو های علمی 

18- عدم اطلاع رسانی به اعضای هیات علمی در مورد خرید یک واحد ساختمان برای دانشگاه در تهران و استفاده شخصی از آن و فراهم نكردن امكان استفاده از اين واحد براي ساير همكاران كه به دليل پيگيري كارهاي اداري خود در وزارت خانه مجبور به عزيمت به تهران هستند.

19- عدم اجراي عدالت و رعايت نوبت در اعطاي واحدهاي مسكوني دانشگاه به اعضاي هيات علمي و اولويت دادن به افراد نزديك به خود و خودداري از تعميرات اساسي منازل مسكوني اساتيد و تبعيض قايل شدن در نوسازي آنها

20-استفاده شخصي از اموال دانشگاه از طريق اختصاص وسايل نقليه جهت تردد خود و معاونين به شهر اهواز در صورتيكه ايشان قاعدتا" بايستي همراه با ساير اعضاي هيات علمي دانشگاه در خرمشهر سكونت داشته باشند

21- مخفي نگه داشتن بازديد مسئولان ارشد وزارت علوم از دانشگاه و برگزاري جلسات پنهان و پشت درهاي بسته با آنان و شركت دادن گزينشي و هماهنگ شده افراد خاص در جلسات مذكور، جالب است بعد از اتمام جلسات و بازگشت مسئولانوزارت، حضور آنان در سايت دانشگاه اعلام مي شود.

22- عدم احساس مسئوليت در فراهم نمودن دفتر كار و امكانات اداري براي اعضاي هيات علمي جوان و تازه استخدام و سرگرداني آنها در محيط كار

23- بی تفاوتی و عدم احساس مسئولیت در تامین امکانات، تسهیلات رفاهی وارائه خدمات اجتماعی مطلوببه اعضای هیات علمی و پرسنل دانشگاه

24- توزیع غیر عادلانه و نابرابر اختیارات بین مدیران (بعضی از مدیران عملا صوری و نمایشی بوده و اختیار و استقلال لازم در انجام امور تحت اشراف خود را ندارند)

بدینوسیله امضا کنندگان این نامه ضمن نگرانی از وضعیت فاجعه بار دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و ابراز ناراحتی و انزجار از مدیریت غیر مسئولانه ریاست محترم کنونی دانشگاه، از حضرتعالی عاجلانه و دلسوزانه تقاضا داریم ضمن صدور دستور رسیدگی؛در راستای بهره مندي از تغييرات مديريتي در دولت تدبير و اميدو جامه عمل پوشاندن به پیام انتخابات 24 خرداد هرچه سریعتر نسبت به تغییر ریاست این دانشگاه اقدام فرمایید تا یکبار دیگر شاهد فضای نشاط و امید و زدودن غبار یاس و بی انگیزگی در دانشگاه محروم خرمشهر باشیم. ضمنا در صورت نياز به ارائه توضيحات بيشتر و ذکر مصداق و مستنداتبرای تک تک موارد مطرح شده، متمنی است دستور فرماييد تا با تعيين وقت ملاقات، نمايندگاني از اعضاي هيأت علمي دانشگاه حضورا" خدمت برسند. پیشاپیش از مساعدت حضرتعالی کمال تشکر را داریم.



قابل ذکر است تعدادی از امضا کنندگان این نامه اعضای هیات علمی جوان پیمانی و بعضا"بورسیه هستند که آقاي دكتر صدري نسب ریاست محترم دانشگاه پس از آگاهي از محتواي نامه بصورت غير مستقيم تهديد كرده اند كه قرارداد آنان لغو خواهد گرديد.



و الله خير ناصر و معين

جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر



رونوشت به:

-استانداری محترم خوزستان

-نماینده معزز ولی فقیه در استان خوزستان
more...

-رئیس محترم مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

- نماینده محترم مردم شریف خرمشهر

-جناب آقای سید شریف حسینی نماینده محترم مردم شریف اهواز

جناب آقای دکتر ناصر سودانی نماینده محترم مردم شریف اهواز

جناب آقای شکر خدا موسوی نماینده محترم مردم شریف اهواز

- مدیریت محترم حراست استان خوزستان

tl_sar نظر بینندگان
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
2
2
بسمه تعالی
دبیر محترم سایت خبری هما پرس
ضمن تشکر وقدردانی از انتشار نامه اعضا محترم دانشگاه خرمشهر توسط آن سایت خبری. از اطلااع رسانی در خصوص امور مهم بخصوص دانشگاهها که بفرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی "ره" کارخانه انسان سازی است تشکر ویژه داشته . انشاله که مسولین محترم وزارت علوم بویژه وزیر محترم علوم به این مهم توجه کرده و تصمیم عاجل و به موقع اتخاذ تا شاهد مدیریت های منفعت طلبانه از این رو که با استفاده از پست برای منافه ومطامع شخصی استفاده می شوذد جلوگیری گردد. امروز این نامه ارسال شده است شاید فردا این حد وتحمل دیگر نباشد و اعتراض به نوعی دیگرشود که برای وزارت علوم شایسته نباشد لذا امید است مسولین زودتر اقدام نماییند
توفیق همه بخصوص شما جامعه خبری که باصداقت وامانت به این امر مشغولید ومسولین دلسوز وزارتی را از خدا خواهانیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
2
0
باسلام,والا آدم میمونه چی بگه,ظاهرا بعضی ها انقدر پشتشون گرمه که صدتا از این نامه ها و اعتراضات کتشونم تکون نمیده چه برسه بع جایگاهشون,این آقا بلاهایی که سرشخص من آورد که حسابش فقط با خدا شاید این دنیا جواب نده ولی تمام فشار و استرسهایی که به من و خانوادم وارد کرد رو از خدا میخام نشونش بده,ان شاالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
1
تو اون جو هر کی بیاد تاریخ مصرفش برای آقایان اساتید محترم دو سال بیشتر نیست. مشکل مدیریت نیست مشکل خاله زنکی اساتید هست
نام:
ایمیل:
* نظر: