tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۶
استاندار خوزستان گفت: سه کشتی نهاده‌های دامی از کشور هند تامین شده که یکی از کشتی‌ها در بندر امام خمینی (ره) پهلوگیری کرده و دستور ترخیص آن داده شده است.

علی اکبر حسینی محراب شامگاه چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سرسرای استانداری خوزستان با اشاره به اینکه این نهاده‌ها در کل کشور توزیع خواهد شد بیان کرد: با تخلیه این کشتی‌ها بخش زیادی از مشکلات تامین نهاده مرغداران استان نیز برطرف خواهد شد.

وی گفت: مرغداران خوزستان در چند ماه اخیر عملکرد بسیار خوبی در تولید و عرضه مرغ داشتند و قیمت این کالا را در بازار کنترل کردند.

وی در ادامه با اشاره به بررسی دستور کار پرداخت چهار درصد حق بیمه کارگران مشاغل سخت و زیان آور در این نشست اظهار کرد: برای اجرای این دستورالعمل بین پیمانکاران و کارفرماها اختلافات نظری وجود داشت که در این نشست مقرر شد در قرارداد بین ۲ طرف پرداخت این حق بیمه لحاظ شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: با پرداخت چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور و ۲۳ درصد حق بیمه عادی تامین اجتماعی کمک شایانی به کارگران در این گروه شغلی می‌شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی یک ظرفیت مهم برای استفاده از نظرات و پیشنهادات فعالان اقتصادی در کنار حمایت دولت برای رفع مشکلات در مسیر توسعه اقتصادی و تولیدی استان است.

حسینی محراب بیان کرد: دستگاه‌های استان با هم‌افزایی برای رفع مشکلات و مسائل بخش خصوصی و صنایع اقدام کنند.

۸۰۰ واحد تولیدی مرغ در خوزستان وجود دارد که روزانه ۱۴۰ تن گوشت به کشتارگاه تحویل می دهند.

میزان مرغ مصرفی روزانه خوزستان ۳۸۰ تن است که برای تامین‌کسری این‌کالا مرغ از استان های دیگر نیز وارد استان می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: